הפועל אשדוד סוגרת טראבל

הפועל אשדוד סוגרת טראבל

כן, מדובר באימפריית כדוריד אמיתית, זו שצמחה בבית לזרוס ברובע ב׳ עם אמצעים קטנים אבל עם לב ענק, ואיש אחד שנותן את כל הלב, הידע, הניסיון הניהולי ובעיקר את הרוח… עופר קושמרו. הפועל SP אשדוד היא אלופת המדינה בכדוריד. היא השלימה הלילה ניצחון 1:3 בסדרת גמר הפליאוף, ומסיימת עונה מושלמת מבחינתה עם טראבל של תארים – בעקבות הזכיות בגביע המדינה (גם כן מול רמת השרון), ולפני כן בגביע ווינר-שופטים. מה שלא הצליחה לעשות אף קבוצה בשום ענף כדור בליגת העל הצליחו האדומים של קושמרו לעשות… טראבל.

בתוך כך עוד היסטוריה, אנדראה ווקייביץ', מאמנה הסרבי של אשדוד, הוא גם המאמן הזר הראשון שמוביל קבוצה בישראל לדאבל, בטח לטראבל. "מדהים, מדהים, זו עונה בלתי נשכחת ואני המאמן הכי גאה בעולם. לא ויתרנו ולא נכנענו בשום רגע העונה, והמשחק הזה מסכם הכל. וואו, איזו סדרה זו הייתה. איזו עונה! זו קבוצה עם לב ענק".

ה-MVP של סדרת הגמר הוא המקשר המונטנגרי הנהדר, ריסטו וויצ'יץ'.ממש כמו בסדרה חצי הגמר מול מכבי ראשל"צ, אשדוד נחלצה מהפסד במשחק הראשון, ורשמה שלושה ניצחונות רצופים – דבר שאגב קרה לה גם במסע האליפות הקודם, בו נחלצה מהפסדים במשחק הראשון בחצי הגמר ובגמר מול הפועל ראשל"צ ומכבי ראשל"צ, בהתאמה.זו הייתה סדרת גמר נהדרת, לראשונה בהיסטוריית גמר הפליאוף מבלי נציגה ראשונית, בעונה מלאת שיאים – כפי שקרה בגמר גביע המדינה (שם אחרי 22 שנים). אשדוד ורמת השרון הביאו הרבה כבוד לכדוריד, בסדרת פליאוף כלשהי ראשונה בהיסטוריה ביניהן – וזה מדהים – במבט לפני עשר שנים בדיוק – אשדוד ירדה ליגה, ורמה"ש סיימה רק שישית.העונה כאמור, הן היו שתי הקבוצות הטובות ביותר, שסיימנו בשני המקומות הראשונים את הליגה הסדירה והבית העליון, וכאמור גם נפגשו בגמר גביע המדינה. הן פתחו את הסדרה הזו עם דרמות של ממש. רמת השרון השיגה שיוויון (פעמיים רם טורקניץ השווה) בשני המשחקים הראשונים, שגררו בפעם הראשונה בהיסטוריית גמר הפליאוף משחקים להכרעות בהארכה.במשחק הראשון רמה"ש ניצחה 34:37, בשני היא נוצחה 35:32, עם רגע דרמטי נוסף – שקפטן אשדוד עמרי קושמרו – התמוטט בדקות הסיום ופונה לטיפול ולבדיקות. המפנה הגיע ביום שישי, בזכות הניצחון של אשדוד 30:33 ברמת השרון, שהיה גם ההפסד הראשון של השרונים בבית ב'אורנים', אחרי 17 משחקים (16 ניצחונות ותיקו).

רמת השרון כאמור עשתה בעונה הזו היסטוריה, כשהעפילה לראשונה בתולדותיה לגמר הגביע ולגמר הפליאוף, אבל לא הצליחה לקטוף את התארים – למרות שסיימה את העונה הסדירה ואת הבית העליון במקום הראשון. זו הייתה עונה מרתקת בעוד היבטים, בהעפלה של חולון בפעם הראשונה לחצי גמר הפליאוף, בכך שהמועדון המעוטר ביותר בתולדות הכדוריד הישראלי, הפועל ראשל"צ, הודח בשלבים מוקדמים – ברבע גמר גביע המדינה וברבע גמר הפליאוף. גם היריבה העירונית המעוטרת, מכבי ראשל"צ, לא הצליחה להעפיל לאף גמר.

הלילה – אחרי דקות פתיחה שיוויונית, בהן אשדוד הוליכה ורמת השרון השוותה, שתי עצירות פנדלים של טומסילב סטויקוביץ', אסיסט נהדר של השוער הסרבי של רמה"ש ואקס אשדוד לטל הרשקוביץ, הובילו את האורחת לעלות ליתרון 9:6 (17'), כשהמהלך המרכזי היה הרחקתו של איתי סויסה מאשדוד כבר בדקה ה-11.אשדוד, שעלתה למשחק ברוטציה קצרה, ללא הקפטנים עמרי קושמרו ויוסי ביטרמן, נאלצה לתמרן מול רמה"ש שברוטציה עמוקה יותר. שני שערים של אלכסנדר באביץ' בפנדלים, ועצירה של מילאן קוסאנוביץ', החזירו את אשדוד ל-9:8 (22'). רם טורקניץ וסטויקוביץ' עצרו את המומנטום של אשדוד ועדן ג'ינג'י העלה את אשדוד שוב לפלוס 3 – 11:8, חמש דקות להפסקה.

איליץ' הקטין פעמיים, דניאל שקלים וג'ינג'י שמרו את רמה"ש בטווח ביטחון, ודניאל צרפתי קבע בשני שערים רצופים יתרון שיא 14:10, דקה להפסקה. שער איליץ', החמישי שלו במחצית הראשונה, קבע את תוצאת המחצית – 14:11. המחצית השנייה נפתחה במומנטום אדיר של אשדוד, עם עצירות של קוסאנוביץ, חטיפה ושערים של שחר לוין וניבו לוי השווה ל-15:15 (35'). מושיץ', צ'ורצ'יץ' והרשקוביץ העלו את רמה"ש ל-18:16. סטלמן ואיליץ' השוו. טורקניץ החזיר את רמה"ש ליתרון. ליאור קפלן סיפק שתי עצירות, אבל אשדוד התעשתה, באביץ' השווה ואיליץ' הוביל מהפך 19:20 (45'). מילאן פאבלוביץ ספג אדום. רמה"ש איבדה כדורים ובאביץ' כבש שניים ברצף והעלה ל-22:19 (47').

שקלים עצר את המומנטום האדום. וויציץ' ביצע תוקף ומושיט הקטין ל-21:22. וויצ'יץ' כבש. קוסאנוביץ עצר וניבו לוי קבע 21:24 עשר דקות לסיום. באביץ' כבש, מוטולה הגיב מיד – 23:25. איליץ' המשיך ביכולת שיא והעלה לפלוס 3. מוטולה שמר את רמה"ש, אבל וויציץ קבע 24:27 שש וחצי דקות לסיום. טורקניץ ומושיץ הקטינו. באביץ כבש ביניהם וגרא קבע 26:29 ארבע דקות לסיום. סטלמן חטף והקפיץ את הקהל האדום ושחר לוין העלה את אשדוד לפלוס 4 – יתרון שיא וחזרה ממינוס 4 במחצית הראשונה. 26:30 (57'). טורקניץ בפנדל, צרפתי ושקלים החזירו את רמה"ש למינוס שער – 29:30 – דקה וחצי לסיום. אביעד בן זימן הורחק, אבל יוסי אפו חטף והשווה 42 שניות לסיום. אשדוד יצאה להתקפה אחרונה, וניבו לוי כבש את שער הניצחון – 30:31 – עשר שניות לסיום.

כבשו לאשדוד איליץ' 9, באביץ' 8 (ב-100 אחוזים, ועבודה נהדרת בהגנה), ניבו לוי 4, ריסטו וויצ'יץ' ושחר לוין 3 כ"א גרא וסטלמן 2 כ"א. עצירות שוער – מילאן קוסאנוביץ עם 10 עצירות  26%. לרמה"ש: טורקניץ וצרפתי 5 כ"א, צ'ורצ'יץ' ומושיץ' 4 כ"א, שקלים והרשקוביץ 3 כ"א, אפו, ג'ינג'י ומוטולה 2 כ"א. עצירות שוערים סטויקוביץ 6/30 – 20%. ליאור קפלן 2/9 – 22%. שופטים דור לרון ומתן לינדנבאום.

ובמבט לאלופה, שעברה בקיץ האחרון שינויים גדולים אחרי הזכייה בגביע המדינה. מסתבר שמועדון שעובד נכון – יודע להתגבר גם על חילופי דורות ועזיבת שחקנים בכירים (גאבור לנגהאנס, טומיסלאב סטויקוביץ' – שניים שהובילו לתארים ההיסטוריים, ובהדרכת אולג בוטנקו שסיים את דרכו על הקווים). אשדוד עשתה בחירה נהדרת בסרבי אנדראה ווקייביץ', שאחרי 7 שנים בישראל, שבחלק הראשון שבהן עוד הדריך בדימונה, נכנס נהדר לנעליים של בוטנקו – ובנה קבוצה שהלכה והתחזקה לאורך העונה – וגם קיבלה החלטה נהדרת – צירופו של מילאן קוסאנוביץ', השוער הסרבי שכבר פרש וחזר לקדנציה שלישית בישראל. זה קרה לפני רגע השיא בגביע המדינה, וכמובן לקראת היישורת האחרונה של העונה, וזה הוכיח את עצמו. חוץ מהם, ריסטו וויצ'יץ' הוא בחירה אדירה. גם אלכנסדר באביץ' שר ההגנה של אשדוד, שהתגברה כאמור בשלבי ההכרעה על פציעה של יוסי ביטרמן, שחקן שביעייה ונשמה אשדודי, וכמובן ההעדרות של קושמרו.

בסופו של דבר – אשדוד הראתה שעם סגל ישראלי איכותי שכולל את עמית סטלמן שהצטרף העונה, והמשכיות עם שחקנים בהם ניבו לוי, שחר לוין, עומר גרא, איתי סויסה, אסף בן גוזי, עוז יצחק, לו אקסברוד ואחרים,  וכמובן קושמרו וביטרמן, זה משתלם. ועוד 'וי' – זה המהלך לצרף את סטפן איליץ' ששוחרר במהלך העונה מהפועל ראשל"צ. הוא אומנם לא הזכיר את העונה שעברה שהיה מלך שערי הליגה מבחינת היכולת, אבל התרומה שלו בסופה של עונה משמעותית, כמעט בכל אספקט.

אשדוד כבר מביטה קדימה. היא מצרפת שוער סרבי בכיר ורקיץ', ומסכמת גם עם רכש ישראלי ראשון לעונה הבאה, אופיר כהן, מרכז נבחרת ישראל. במהלך הלילה – אשדוד גם הגיעה לסיכום עם ניבו לוי על ההארכת החוזה שלו לשנתיים. שחר לוין הודיע כי יפרוש, אבל באשדוד עדיין פועלים לשכנע אותו לשוב לקבוצה במהלך העונה שעברה – כשיסיים סטאז' בלימודיו. אסף בן גוזי כאמור פורש, ועובר בשלב זה להתגורר בארה"ב. באשדוד פירסמו מוקדם יותר – שמרבית סגל הקבוצה, כולל המאמן אנדראה ווקייביץ', ימשיך לעונה נוספת.

באדיבות איגוד הכדוריד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*