הסכם הגג אשדוד: התכנית אושרה להפקדה בתנאים

הסכם הגג אשדוד: התכנית אושרה להפקדה בתנאים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום אישרה להפקיד בתנאים את התוכנית להרחבת אזור התעשייה הצפוני החדש שיוקם על פני 360 דונם. הפרויקט מיועד למגרשים עבור לוגיסטיקה ואחסנה

מנהלת הסכם הגג באשדוד הוקמה על מנת ליישם את מדיניות העירייה ואת הסכם הגג, במסגרתו יוקמו אלפי יחידות דיור לזכאי משרד השיכון ולמשפרי דיור בעיר. המנהלת מלווה מכרזים ופרויקטים מול משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל והיזמים הזוכים. בתוך כך, כדי לחזק את האיתנות הכלכלית של העיר ולאור קליטת התושבים הצפויה, מנהלת הסכם הגג מקדמת גם את פיתוחם של שטחים לתעסוקה בצפון העיר.

לאחרונה הובאה התוכנית של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה באשדוד לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום ועניינו הרחבת אזור התעשיה הצפוני בעיר. מדובר על שטח בן 360 דונם ומיקומה במזרח אזור התעשייה הצפוני החדש, כאשר מוצעים בה שימושי לוגיסטיקה, אחסנה ותשתיות ציבוריות תומכות.

בוועדה צוין כי לאזור התעשייה הצפוני חשיבות גבוהה לפיתוח העיר אשדוד לאור העובדה כי מדובר באזור אשר נהנה מיתרון יחסי מובהק של קרבה לשני הנמלים בעיר. הוועדה קיבלה את העמדה העקרונית של עיריית אשדוד לפיה מיקום זה מתאים לשטחי אחסנה ולוגיסטיקה ופיתוח מושכל וניצול יעיל של הקרקע באזור זה יכול לתרום גם לביסוסה הכלכלי ולחיזוקה כעיר אטרקטיבית בדרום מטרופולין תל אביב.
יחד עם זאת, הובהר כי במסגרת הבחינה הסביבתית שנערכה לתוכנית, נמצא כי בשטח התוכנית קיים בפועל מסדרון אקולוגי בכיוון צפון-דרום המחבר בין השטחים הפתוחים באזור פלמחים שמצפון לאשדוד, לבין שמורת הטבע המוכרזת "שיטה מלבינה", שמדרום לשטח התוכנית.

"לדעת הוועדה המחוזית תכנית זו, לצד תוספת אזור לאחסנה ולוגיסטיקה מבטיחה לראשונה, מבחינה סטטוטורית, את המסדרון הנ"ל שהינו בעל חשיבות רבה להמשך הקישור של שמורת טבע שיטה מלבינה למערכות האקולוגיות הארציות", נכתב בהחלטת הוועדה. התוכנית הועברה להשלמת התנאים מול הגורמים הרלוונטיים.

במנהלת הסכם הגג באשדוד מברכים על אישור הפקדת התכנית בתנאים, מאחר והיא משלימה את היערכות העיר לקראת קליטתם של תושבים רבים בהיבט של ביסוסה הכלכלי של העיר לחיזוקה ותוספת תעסוקה לצד מתן מענה לדיור.

קרדיט: רימון סביבה ונוף

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*