הסיפור הנפלא מאחורי יקב כישור 

הסיפור הנפלא מאחורי יקב כישור 

מה אם היינו מספרים לכם שגבוה גבוה, בלב הגליל העליון, נמצא יקב כישור, אחד היקבים המרתקים בישראל? אלו לא רק היינות שהופכים אותו ליוצא מגדר הרגיל. אלו בעיקר חברי כפר כישורית, העובדים החרוצים – שהם בעלי צרכים מיוחדים, ומועסקים ביקב יום ביומו.

אז מה קורה כשנתינה מכל הלב – פוגשת יצירה של יין מהשורה הראשונה? מוזמנים לקרוא ולהתרגש יחד איתנו.

דמיינו את עצמכם במקום פסטורלי.  מזג האוויר ים תיכוני חמים ונעים, יחד עם רוח קרירה ומלטפת. נופים של הרים ירוקים וכרמים שנראים כאילו נלקחו מציור – מול העייניים שלכם, ואוויר צלול ממלא את הריאות.

ולמה רק לחלום?  ברוכים הבאים ליקב כישור, הנמצא בגליל, מצפון לכרמיאל – גבוה גבוה – מעל 500 מטר מעל פני הים.

הכרם של יקב כישור משתרע על פני שטח של 80 דונם, ובו נטועים זני הענבים המיוחדים של היקב בסביבה מושלמת – הכוללת את האקלים הייחודי של האזור בשילוב קרקע סלעית.

כפר כישורית

יקב כישור נמצא בכפר כישורית. ומי מכם ששומע את השם לראשונה, ודאי יהיה מופתע לגלות שכפר כישורית הוא כפר שכל כולו עשייה ונתינה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. וההפתעה האמיתית? רוב תושבי המקום מועסקים יום ביומו ביקב.

כל התהליכים בייצור יין כישור מבוצעים על ידי תושבי כפר כישורית: טיפוח וטיפול בכרמים, בציר הענבים, בקבוק וההפצה ללקוחות – בליווי והדרכה של צוות יועצים ומומחים בתחום.

מרכז המבקרים

במרכז המבקרים של הכפר תפגשו את תושבי המקום ותתרשמו מהעבודה המיוחדת שהם עושים.

בנוסף, כחלק מהסיור, תצפו בסרטון קצר המספר את סיפורו של הכפר והיקב, תטעמו מהיינות ותשמעו על תהליך עשייתם מפיהם של עובדי היקב. במרכז המבקרים תוכלו גם לחוות בפעילויות מהנות בימי שישי הכוללות טעימות, אירועים מיוחדים, לטעום מהמאפיות השכנות בשילוב הגבינות והיינות של כפר כישור.

*כל הזכויות לתמונה שמורות ליקב כישור

יינות כישור

היינות האיכותיים של יקב כישור ממחישים את הרצון ואהבה של היקב ליצור את היינות הטובים ביותר.

ביקב תוכלו למצוא  יינות לבנים מאופקים ונקיים, רוזה יבש ומגוון יינות אדומים משובחים. כל היינות שומרים על הייחודיות האופיינית של יקב כישור – פשוטים, אלגנטים וקולעים למטרה.

בין היתר, מוכרים ביקב את היינות הבאים:

  • סדרת כישור – בעלת ביטוי שמייחד את הגליל המערבי. הענבים נבצרים ידנית, בהבשלה מתונה השומרת על הרעננות ועל הטעמים הטבעיים עד להגעתם לבקבוק.
  • סדרת משגב – הענבים גדלים בתנאי גידול ייחודיים אשר דומים במיוחד לאלה שבעמק הרון בצרפת, מה שמאפשר לגדל זנים מיוחדים בעלי אופי ים תיכוני שמתאימים בדיוק לטעם הישראלי.
  • סדרת כרם נחל יסף – הענבים נטועים בכרם לצד נחל אשר יוצא ממרגלותיו של הישוב. נקודתו של הנחל וקרירותו בלילה מייצרים מיקרו אקלים ייחודי לגידול הענבים.
  • סדרת כרם מצודת תפן – הכרם נמצא בנקודת החיבור בין הגליל המערבי לגליל התחתון. מאופיין במיקומו הגבוה וזוכה למיקרו אקלים ייחודי משלו.

מה אנחנו ממליצים?

כשכל היינות מיוחדים (וטעימים), קשה לבחור את מי אוהבים יותר. ובכל זאת, החלטנו לכתוב תיאור קצר על היינות המומלצים ביותר בעיניינו:

*כל הזכויות לתמונה שמורות ליקב כישור

  • כרם כישור אדום 2018 – צבע אדום עז עוצמתי המדגיש פירות אדומים ותבלינים. גוף בינוני, טאנין מוצק ועגול עם סיומת פירותית וארוכה.
  • כישור משגב ויונייה  2019 – גוון ירקרק, היין מתאפיין בריחות מינרליים, ג’ינג’ר ופריחת הדרים. ליין טעם עשיר עם חמיצות פריכה ונעימה.
  • כישור משגב GSM צבע אדום ארגמן, אף עוצמתי המדגיש פירות יער, תבלינים קרים, אדמה ובשר מעושן. הגוף בינוני, הטאנין מוצק והסיומת עשירה ומורכבת.
  • כישור משגב סירה צבע אדום עוצמתי. ארומה אדמתית ומתובלת עם נגיעות שזיף שחור, פלפל וטבק. ליין גוף מלא, טאנין עגול קטיפתי, טעמי פירות אדומים ותבלינים, וסיומת ארוכה ונעימה.

איך מזמינים?

לאלה מכם המעוניינים להזמין הביתה את יינות כישור אפשר לעשות את זה דרך חנות האונליין  מחסני יין  וליהנות ממשלוח עד הבית.  בנוסף, אפשר להזמין דרך אתר האינטרנט של יקב כישור או לקנות כשאתם נמצאים בביקור ביקב.

ביקב כישור, יש מבחר עשיר של יינות אדומים מומלצים.

במסחני יין, תוכלו למצוא את יינות היקב, ועוד מבחר של מעל 300 יינות אדומים ישראלים:

https://winemart.co.il/product-category/recommended-red-wine/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*