המדריך השלם לרכישת טבעות נישואין 

המדריך השלם לרכישת טבעות נישואין 

אהבה טהורה היא אחד הדברים היפים והעוצמתיים ביותר, לא סתם טקס החתונה מרגש במיוחד גם לקרובים וגם לזוג עצמו. גם כשאנחנו מרגישים בכל רגע ורגע ביום את אהבתנו לבן או בת הזוג, אנחנו בכל זאת רוצים תזכורת סימבולית לאהבה ולמחויבות שלנו זה לזו.

טבעות נישואין הן הדרך הפופולארית ביותר לתזכורת כזו, להצהיר על אהבתם בפומבי, וחשוב להשקיע בטבעת איכותית ונוחה שתלווה אתכם לא מעט שנים. המאמר הבא יעזור לכם לעשות זאת.

טבעות נישואין או טבעות אירוסין

זוג אשר מחליט להתחתן לרוב ישקיע בטבעת אירוסין מגונדרת שתכיל גם יהלום ובטבעות נישואין קצת פחות נוצצות. אז מה בעצם ההבדל בין טבעות אירוסין וטבעות נישואין, ומה הסיבה לכך? על פי ההלכה והמסורת היהודית על טבעת הנישואין להיות צנועה ופשוטה ככל שניתן, עדיף ללא אבני חן או יהלומים. למעשה טקס החתונה הוא טקס רוחני וקדוש, ללא שום חומריות, כאשר המטרה העיקרית היא הבטחת בית משותף וזוגיות יציבה, וטבעת מנצנצת ויקרה תפספס את המטרה. זו גם בדיוק הסיבה למנהג בו שואלים את הכלה האם היא מודעת לכך שהטבעת שווה פרוטה, כלומר הערך החומרי שלה אינו גבוה. על טבעות אירוסין למשל אין הגבלה כמו טבעות נישואין, אבל יחד עם זאת, גם הטבעת הפשוטה ביותר עולה לא מעט כסף.

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים טבעות?

אחרי שהבנו מה המשמעות ההלכתית והמסורתית של החלפת טבעות נישואין בטקס החתונה, אספנו בעבורכם כמה טיפים חשובים שכדאי לשים לב אליהם, לפני שאתם ניגשים לרכוש את הטבעת שתענדו על ידכם במשך לא מעט שנים.

  • טבעות נישואין עולות לא מעט כסף, ומצריכות תקציב די גבוה. אם שאלתם את עצמכם פעם כיצד נקבע המחיר של הטבעת, אז חשוב שתכירו כי במחיר מעורבים פרמטרים כמו: זמן העבודה, איכות העבודה, במידה והטבעת נעשתה בעבודת יד היא תעלה יותר, כמות הזהב בתוך התרכובת, וכמובן ערך הזהב באותו יום של הרכישה (במידה ורכשתם טבעות זהב כמובן). הכינו תקציב הגיוני וריאלי אותו אתם מעוניינים להוציא על הטבעות, וחפשו טבעת יפה בהתאם.
  • אחת ההחלטות הקריטיות והחשובות היא ההחלטה היכן מומלץ לרכוש את הטבעות שלכם. טבעות נישואין ישארו על האצבע שנים, ולכן חשוב לרכוש טבעת איכותית, נוחה וטובה, ואת זה ניתן לעשות אך ורק במקם מוכר. כך, תבטיחו טבעת איכותית, אחוזי קרט נכונים על הזהב ואחריות לאורך זמן.
  • קלאסיקה או טרנד, או במילים אחרות מה העיצוב שאתם מתחברים אליו. אמנם ישנם לא מעט טרנדים משתנים ומתחלפים בעולם התכשיטים, ואתם בטח רוצים להתאים את עצמכם לטרנדים העכשווים, מצד שני טבעות נישואין ישארו איתכם לאורך זמן בניגוד לתכשיטים אחרים שאפשר להחליף ולרענן, ואולי שווה לבחור דווקא בקלאסיקה.
  • לבסוף, תוכלו להחליט האם לרכוש טבעות נישואין תואמות, או שאתם מעוניינים לשמור על אינדיווידואליות, וכל אחד מבני הזוג יבחר את הטבעת המועדפת עליו. הקפידו להחליט פחות או יותר מה אתם רוצים לפני שאתם ניגשים לחנות ומתבלבלים מהמגון הקיים.

 

קרדיט תמונה: unsplash

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*