הכנת ארוחת בוקר בריאה

הכנת ארוחת בוקר בריאה

מי לא שמע את המשפט הידוע כי ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום? למעשה, מדובר באמת לאמיתה ולא סתם מיתוס. מי שמקפיד על ארוחת בוקר בריאה למעשה מתחיל את היום שלו ברגל ימין. ארוחת בוקר מזינה יכולה להעלות מצב רוח ירוד, להגביר יכולות מנטליות (ולכן חשובה במיוחד לתלמידים) ואף למנוע מחלות כרוניות בגיל מבוגר יותר. אך מחקרים שנעשו על הנושא, מראים כי 30% מהאנשים מעדיפים לדלג על ארוחת הבוקר שלהם מטעמי זמן, קלוריות וחשיבה לא נכונה. אנשים לרוב חושבים שאם יוותרו על ארוחת הבוקר, הם יאפשרו ירידה מהירה יותר במשקל. למעשה זה עובד בדיוק ההפיך, היות והקפדה על ארוחת בוקר מאוזנת תורמת לשמירה על משקל גוף תקין ומסייעת בתהליכי הרזייה.

כל מה שחשוב לדעת לגבי ארוחת בוקר בריאה

ראשית כל, חשוב לציין כי כל מי שלוקח לו המון זמן להתעורר בבוקר, כדאי שיתחיל להקפיד על ארוחת בוקר קבועה. ארוחת הבוקר מאפשרת לספק לגוף את האנרגיה הדרושה לו כדי להתחיל את היום, דבר שהופך אתכם לערניים יותר. אנשים הנוטים לדלג על ארוחת הבוקר למעשה מכניסים את הגוף למצב 'רעב', במצב זה קצב חילוף החומרים של הגוף מועט והוא נוטה להיאחז חזק יותר במצבורי השומן שלו. כלומר, כל מי שלא טורח לאכול בריא בבוקר מתוך מחשבה כי הוא חוסך קלוריות, למעשה הוא מאפשר לגוף לאגור שומנים ולהאט את תהליך ההרזיה. יש לקחת בחשבון כי ארוחת בוקר מאפשרת לכם תחושת שובע נינוחה ומרגיעה עד ארוחת הצהרים. אך אם תוותרו עליה, כנראה תרצו לנשנש עוגיות או מתוקים אחרים כבר בשעות הבוקר המאוחרות. אם הצלחתם להתאפק, כנראה תבחרו בארוחת צהרים כבדה ומשמינה יותר בגלל תחושת הרעב. לאחר מכן, תסבלו מתחושת כובד ועייפות מתמשכת דבר שיקשה עליכם להתרכז בעבודה. לכן חשוב להקפיד על ארוחות מאוזנות לאורך היום, ולא לוותר בשום שלב על הארוחה החשובה ביותר.

מה בעצם כוללת ארוחת בוקר בריאה?

אורחת בוקר היא מושג שרירותי שכל אחד תופס קצת אחרת. ישנם אנשים המאמינים שכוס קפה נחשבת לארוחת בוקר, בעוד אחרים טורחים להכין פנקייקים וטוסטים והמקפידים חותכים סלט ירקות גדול המלווה בטונה וחביתה. אז קודם כל, חשוב להדגיש כי ארוחה מאוזנת תכלול בעיקר פחמימות, קצת פחות חלבונים ומעט שומן. לכן יש כאן מקום למשחק וניתן לגוון את סוגי המזון השונים. מומלץ לשלב פחמימות מלאות ולא סוכרים פשוטים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*