הכינו את המטריות

הכינו את המטריות

חגי תשרי מאחורינו ואוטוטו אנחנו בחורף. החזאים מתריעים מפני מערכת חורפית סוערת ברוב אזורי הארץ. תחילה בצפון ואט אט תרד לאזורינו. גשמים מקומיים כבר פקדו את אזור הצפון והיו התרעות מפני שטפונות במדבר יהודה ובנגב. באשדוד היו הבוקר טפטופי גשם ומזג אוויר מתון ילווה אותנו עד יום שישי. יום שישי צפוי להיות גשום ומלווה בסופות רעמים וברקים. השיא כנראה ביום ראשון. הכינו את המטריות.  

כבר לקראת החגים, היו עובדי מינהל התפעול על כל שלוחותיו עסוקים בהכנת העיר לחגי תשרי ולבוא החורף. ראש מינהל התפעול ערך ישיבת היערכות וחלוקת משימות בין עובדי היחידה, כאשר המוקד העירוני ירכז את עבודות ההיערכות ואת התפעול השוטף. בין המשימות הבולטות בהן טיפלה המערכת העירונית ניתן לציין את ניקוי הנקזים והמרזבים, גיזום עצים, זיפות גגות במוסדות חינוך והיערכות לתרחישי חורף אפשריים.

במינהל מזכירים כי החורף שעבר היה גשום וסוער באופן מיוחד ובזכות הערכות נבונה של המערכת העירונית והתושבים, עברנו אותו בשלום. כולנו זוכרים את השיטפונות שפקדו כמה אזורים בארץ ואת התמונות שהציגו הצפות וחסימת צירים בערים רבות. תמונות אלו נחסכו מאשדוד, הודות לתשתיות העיר המצוינות ולהיערכות המקדימה של יחידות התפעול ולשיתופי הפעולה עם הציבור.

בעירייה שמים דגש על שיתופי הפעולה עם התושבים וקוראים לציבור להיערך גם במישור האישי. "הגשם הראשון כבר הגיע במהלך הסוכות ולקראת סוף השבוע ייתכנו גשמים מלווים בברקים ורעמים. זה הזמן שנערך כולנו לקראת עונת החורף" אומר ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג, וממליץ כבר עתה על הפעולות הבאות:

  • לדאוג לניקוי המרזבים בבתים הפרטיים ובבנייני המגורים
  • לגזום עצים בחצרות הבתים
  • לחזק פריטים שונים מסכנת רוחות סערות, כדוגמת ציוד וריהוט חוצות הנמצא בחצרות, דודי שמש ואנטנות על גגות הבתים או פרגולות וסככות צל במרפסות הבתים.
  • להיערך בתוך הבית ולהצטייד בתאורת חירום, רדיו המופעל על סוללות, טלפון סלולארי וכמות מספקת של סוללות למקרה של הפסקת חשמל.

רוטנברג אומר שצוותי המינהל ביצעו וימשיכו לבצע את משימותיהם כנדרש אך חשוב שהתושבים ימלאו את חלקם בהיערכות. גם השנה המוקד העירוני ירכז את עבודות ההיערכות ואת התפעול המידי בימי החורף תוך שהוא מפעיל את היחידות התפעוליות בהתאם לתמונת המצב העולה מהשטח. מינהלות הרבעים, שירותי הניקיון, הפיקוח העירוני ומחלקת הנטיעות ייקחו חלק במשימות ניקוי הנקזים, גיזום העצים ואיטום הגגות במוסדות העירוניים. כמו כן, ישובצו כוננים וצוותי עבודה בהתאם לנהלי העבודה.

זכרו, הערכות נבונה תסייע לכולנו לצלוח את החורף בשלום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*