היתרונות של מיטה סיעודית בבית

היתרונות של מיטה סיעודית בבית

האפשרות להזמין מיטה סיעודית בהתאמה לצרכי המטופל הופכת אותה לחלק בלתי נפרד ממערך הטיפול הביתי. אז כיצד הפכה המיטה למוצר חובה עבור סיעודיים בגילאים שונים? הנה כל התשובות

לפי הערכות ארגוני בריאות וסיעוד בישראל, חלקם באוכלוסייה של גברים ונשים בגילאי 70 ומעלה צפוי להכפיל את עצמו עד שנת 2035. למעשה, כבר בשנת 2015 עמדה אוכלוסיית בני ה-75 על 410 אלף איש ואליהם יש להוסיף אנשים צעירים יותר שנמצאים במצב סיעודי וזקוקים להשגחה רפואית צמודה. עם זאת, הגידול בתוחלת החיים גם מעודד חברות פרטיות להשקיע בפתרונות שונים לאנשים סיעודיים ולהציע אותם לקהל הרחב במחירים נגישים.

כיום אפשר למשל לשלב מיטה סיעודית בהזמנה אישית גם בבית הפרטי. המיטה, שהייתה בעבר נחלתם של חדרי מיון ואשפוז בלבד, הפכה כך לחלק בלתי נפרד מהסביבה הביתית והאינטימית של חולים סיעודיים בגילאים שונים. אז מה סוד ההצלחה שלה? הנה כמה יתרונות שיכולים להסביר את זה:

  1. מפרט ואבזור בהתאמה לצרכי המטופל

מבחינה רפואית, היתרונות של מיטה סיעודית בבית נובעים מהאבזור והמפורט שלה. זו מיטה שיכולה לספק בצורה מלאה את הצרכים של בני הגיל השלישי ולסייע גם בשיקום של סיעודיים צעירים יותר. מלבד גלגלים להזזה שלה ממקום למקום ומנגנון הפעלה חשמלי שחוסך מאמת פיזי, יש אפשרות לכוון את המיטה ולשנות את תנוחת הישיבה או השכיבה כדי להתאים אותה למצב של תפקוד מלא או חלקי.

הגבהה של משענת הראש או הרמת פלג הגוף העליון מסייעים למצבים שבהם אדם סיעודי רוצה לאכול או לשתות במיטה. בהמשך, ניתן להשתמש באותה מיטה כדי להקל על פעילויות פנאי לאנשים סיעודיים ובהם קריאה, צפייה בטלוויזיה, משחקי לוח ואירועים חברתיים.

  1. המשך הטיפול בסביבה הביתית

מחקרים מראים שתהליכי התאוששות והתאקלמות בבית נוטים להיות יעילים יותר בהשוואה לאלו שמתרחשים בבתי אבות ובתי חולים. כאשר מטופל סיעודי נמצא בבית ובסביבה שהוא מכיר, הוא חש ביטחון ורוגע נפשי שמאיצים את ההחלמה ומעכבים הזדקנות.

בהקשר של מיטה סיעודית, קיימת הסכמה רווחת על כך שמדובר במוצר חיוני לטיפול באדם סיעודי באופן זמני או קבוע. היות והטיפול הביתי עדיף כאמור על הטיפול המוסדי, מה שחסר כדי להשלים את המערך זו רק מיטה שאותה ניתן לקבל בהזמנה אישית ועם מפרט מתקדם ומשוכלל.

  1. הקלה על צוות המטפלים

מיטה סיעודית בבית מקלה על המטופל ועל צוות המטפלים שלו, בכל רמת מוגבלות ובכל גיל. כאשר יש בבית מיטה סיעודית שמותאמת לצרכים של המטופל ולבעיות שמהן הוא סובל, קל יותר לטפל בו ואפשר להשיג תוצאות טובות בתוך זמן קצר. מבחינת צוות המטפלים, המיטה היא לעיתים קרובות תנאי בסיסי לכך שהם בכלל יוכלו להציע את השירות בביתו של המטופל ולחסוך עבורו את עוגמת הנפש הכרוכה במעבר למסגרת של טיפול מוסדי.

מהאמור לעיל אפשר גם להבין את היתרונות של המיטה עבור המשפחה. אפילו אם בני המשפחה הם לא אלו שמטפלים במטופל באופן יום יומי, סביר להניח שיהיה להם קל יותר לפגוש אותו כאשר הוא שוכב על מיטה מתכווננת שמותאמת עבור מבנה הגוף והקשיים שלו.

בסופו של דבר, מיטה סיעודית בבית מומלצת גם במקרים שבהם נדרש טיפול סיעודי מלא, גם במקרים של טיפול חלקי וגם לצורך הגדלת הסיכוי לשמירה על עצמאות – כמו למשל במהלך החלפת בגדים, רחצה וכדומה. אלו יתרונות משמעותיים של המיטה והם מסבירים היטב את סוד הצלחתה בבתים פרטיים בארץ ובעולם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*