הגנה עצמית. בהעדר התערבות שלטונית לוקחות אזרחיות את היוזמה

הגנה עצמית. בהעדר התערבות שלטונית לוקחות אזרחיות את היוזמה

לפני מספר ימים הודבקו ברובע הסיטי מודעות הקוראות לשמירה על צניעות נשים, קריאה לנשות העיר להקפדה ללכת בלבוש צנוע במרחב הציבורי.

הכרזות עצמן עוררו זעם רב בקרב נשים חילוניות בעיר, היות ומדובר ברובע חילוני לחלוטין, הכרזות היוו סוג של קפיצת מדרגה מכיוון לא צפוי.

הכרזות עוררו דיון משמעותי ברשתות אך למרות התפוצה הגדולה ומספר המעורבים, והמעורבות בעיקר, שום דבר מהדיון לא זלג לבניין העירייה, הגוף החוקי שאמור לטפל בסוגיה. לא נרשמה דפיקה על אף שולחן, ולא מכתבים זועמים מהנשים שאמורות לייצג את הצד הנשי בעיר.

זו לא הפעם הראשונה שהעירייה ממלאת פיה מים, ותקדימים לא חסרים. שנה וחצי לבחירות ואף אחד לא רוצה להתעסק עם פוסט אנטי דתי בפיד הפייסבוק שלו.

כך היה עם ריסוס דמויות הנשים בשילוט החוצות, שהתחיל כתופעה שולית והפך במשך שנים לבעיה אמיתית ורק לאחרונה זכה העניין לטיפול מצד הרשות, נכון יותר יהיה לומר התייחסות יותר מטיפול. הבעיה עדיין קיימת ונוהל מסודר לטיפול בבעיה טרם נרשם.

כך גם היה בהפגנות השבת של מספר חרדים מול הסופרמרקט של סופר פאפא ברובע א׳, במשך שבועות שלמים הפגינה קבוצת חרדים על פתיחת עסק שקיבל אישור חוקי לפתיחה ואיש לא התערב או ניסה לטפל עד שהעניין דעך מעצמו.

נראה שאין יד חזקה בכל הקשור בנושאי דת וכפיה דתית, איש לא רוצה לקחת על עצמו להיות המתנגד הראשון שירשם בפנקס השחור של הקהילות החרדיות. בעיר שמעל לשליש מחברי המועצה חרדים אף מתמודד רציני לא רוצה להיכנס לעימותים ״מיותרים״.

ואז זה קורה… למישהו, או במקרה הזה למישהי נמאס לשתוק ומעשה נעשה. על פניו לא חוקי אבל רחוק מלהיות לא מוסרי.

אתמול בערב החליטה תושבת העיר, בהעדר טיפול עירוני לענות באופן עצמאי למפרי האיזון והסטטוס קוו, היא הדפיסה ביוזמתה פוסטרים שעונים למסרים שלדעתה מופנים נגדה בצורה ישירה ועניינית.

הכרזה המקורית שנתלתה קראה לבנות ישראל, הבקשה מנשות העיר היתה להתלבש באופן צנוע כדי לא ״להכשיל״ את בחורי ישראל, התשובה לבני ישראל היתה ישירה ומכוונת, לא נראה לך איך שאני מתלבשת? לך לטיפול. על החתומות, נשות אשדוד שנמאס ו…חם להן.

חברת מועצת עיר וסגנית רוה״ע לשעבר הגב׳ שרון מרק פרסמה בדפי הפייסבוק שלה:

זה מה שקרה הלילה אצלנו בעיר: לנשים באשדוד יש מה להגיד והן מצאו דרך יצירתית להגיב לשלטי הצניעות שהודבקו ברחבי העיר לאחרונה.

ככה זה, כשחוסר משילות עירוני פוגש בנשים שמאסו מגינויים פופוליסטים [במקרה הטוב] או מהתעלמות הנהלת העיר מ 51% מסך אוכלוסיית העיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*