האשדודיות שלנו במבצע 'מגן וחץ'

האשדודיות שלנו במבצע 'מגן וחץ'

לפני כארבעה ימים צה"ל יצא במבצע התקפי כנגד הג'יהאד האסלאמי, ועם תחילת המבצע הועלתה הדריכות והכוננות בכלל ובזירת המרחב הימי הדרומי של זרוע הים. לוחמי פלגת הביטחון השוטף באזורנו, שומרים על המרחב הימי סביב השעון, תוך שהם מקבלים תמונת מצב עדכנית בכל עת. על המשימה הזאת אחראיות בקריות השליטה של זרוע הים, וביניהן רב"ט דוריאן סבן שלנו.

דוריאן משרתת בפלגת השליטה באשדוד ומהווה את העיניים ללוחמים הימיים. במסגרת תפקידה היא מכווינה את הכוחות הימיים, שולטת על כלי השיט בים ומונעת בעזרת מערכות טכנולוגיות מתקדמות פעילויות חבלניות עוינות. עבור דוריאן הזירה בה היא משרתת היא הבית, כי דוריאן היא תושבת אשדוד.

דוריאן מתארת כי השירות בזירה הוא מאתגר, מלא משמעות ובעל חשיבות והשפעה ישירה על הביטחון במרחב. עם תחילת מבצע ׳מגן וחץ׳ המשמעות והמשימה התחדדו עבור דוריאן, משום שהיא מרגישה שהיא ממש שומרת על הבית, על משפחתה וחבריה ועל כלל תושבי הדרום. ״אני מרגישה שיש לי הרבה אחריות על הכתפיים, סומכים עליי בשמירה על הבית בו גדלתי, על המשפחה והחברים שלי ועל המדינה. זו תחושת שליחות אדירה להרגיש משמעות בתפקיד ולדעת שמה שאני עושה משפיע באופן ישיר על ביטחון ישראל״.

אנחנו גאים בדוריאן ובחברותיה למשימות ומאחלים להן בריאות והצלחה.

בזירה אחרת, במקום אחר ובמשימות אחרות אנחנו פוגשים אשדודית נוספת, את טור׳ מישל קוגן מאשדוד – סמב״צית במחוז דרום של פיקוד העורף שלוקחת חלק משמעותי במבצע ״מגן וחץ״!

מישל עדיין צעירה מאוד. היא רק בת 19 ואת שירותה הצבאי היא החלה כלוחמת בחטיבת החילוץ, אך נאלצה לרדת מלוחמה בעקבות פציעה שעברה. למרות זאת, מישל לא ויתרה ורצתה לתרום בדרך הכי מבצעית שתוכל. היא בחרה בתפקיד הסמב״צית.

עבור הוריה תפקידה מהווה גאווה גדולה משום שגם היא שומרת ומגנה על ביתה באופן ישיר, באמצעות העברת דיווחים. מישל מספרת שמאז תחילת המבצע הרגישה משמעותית מאוד, משום שהיא העבירה דיווחים חשובים באופן ישיר אודות פגיעות ישירות של טילים בבתיהם של תושבי הדרום.

אנו גאים גם במישל ומאחלים לה המשך שירות משמעותי ומיצוי אופטימלי בעבודתה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*