האנדלוסית ופטריק סבג מארחים את רביד פלוטניק – ״אינתי עומרי״

האנדלוסית ופטריק סבג מארחים את רביד פלוטניק – ״אינתי עומרי״

בעיצומו של העשור השלישי לפעילות התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, מפיקה התזמורת יחד עם פטריק סבג, יוצר ומפיק מוסיקלי מהפעילים ביותר בישראל, טרילוגיית סינגלים של גרסאות כיסוי מפתיעות שמתכתבת עם פעילותה של התזמורת בתוך הפסקול המוזיקלי הישראלי. כל שיר הוא חלק מפעילותה הענפה של התזמורת והחיבור המיוחד שלה לעיר אשדוד ולתרבות הישראלית. בניסיון מאתגר לספר את סיפורו של כל שיר ולתת פרשנות חדשה לקלאסיקות ישראליות בשפת המוסיקה האנדלוסית והעכשווית כאחד.
לשם כך חזר פטריק סבג לסגור מעגל עם עיר הולדתו, אותה עזב בגיל 21, אך היא לא עזבה אותו מעולם.

פטריק סבג: ״לכל מקום יש את השפה התרבותית המיוחדת שלו, כך גם לאשדוד. גדלתי בבית שבו אבא עבד בנמל ושיר הפועלים הנפלא של מיכה בפרוייקט המיוחד הזה, מבחינתי זה לחזור הביתה.״

מנכ"ל התזמורת, יעקב בן סימון: "בשיחות הראשונות עם פטריק סבג, היה ברור לשנינו שאין לנו עניין לעשות "עוד קאבר מתוק" אלא כזה שמסקרן ואף בועט. הכניסה שלנו למעבדה המוזיקלית הישראלית היא מאתגרת ומרתקת ואינה מבטיחה דבר, באי הודאות טמונה התרגשות וסקרנות, זו טבעה של מעבדה ואני מאמין שנצא משם עם אמירה מוזיקלית איכותית וישראלית.
בתהליך העבודה היה תמהיל של דברים מרגשים: הדיאלוג בין רפי ביטון המנהל המוסיקלי של התזמורת, פטריק סבג ונגני התזמורת, יחד עם אהבתו של רביד פלוטניק לפרויקט, והפרגון של מיכה שטרית היוצר, כל אלה יצרו תהליך עבודה קסום בעיני".

מילים ולחן: מיכה שטרית
עיבוד והפקה מוסיקלית: פטריק סבג
ניהול אמנותי: יעקב בן סימון
תזמור וניצוח: רפי ביטון

השיר הראשון מהפרויקט הוא שירו העל זמני של מיכה שטרית, ״אינתי עומרי״ ובשיתוף פעולה עם רביד פלוטניק שהצטרף להעניק מכישרונו המיוחד כמבצע.

סוגרים את המפעל בואי נלך הביתה
זה לא משתלם, לא משתלם… לא משתלם זה עניין של כלכלה, של פוליטיקה
עניינים שברומו של עולם

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*