האם גידור הדיונה יאושר סוף סוף?

האם גידור הדיונה יאושר סוף סוף?

במבצע אכיפה רחב ידיים נקנסו, עוכבו ואף הורדו מן השטח – כלי רכב אשר השתוללו בשטחה של שמורת הטבע ניצנים. השמורה אמנם מגודרת, אבל בקטע הגובל עם אשדוד, אישור הגידור טרם ניתן על ידי העירייה

ביום שישי האחרון התקיים מבצע אכיפה בשמורת הטבע ניצנים, בו נטלו חלק משטרת ישראל, רשות הטבע והגנים ומתנדבי השמורה. האכיפה התמקדה בכלי הרכב הממונעים הרבים הפוקדים אותה חדשות לבקרים, ואשר בנסיעתם האסורה במקום הם פוגעים בעושר הרב של בעלי החיים הנדירים שבסכנת הכחדה ומסכנים את המטיילים הרבים אשר בה. כלי הרכב נוסעים לרוב במורדות הדיונה, נטולי לוחיות זיהוי, מה שמקשה על האכיפה.

אוכפי החוק שרוכזו כאמור במקום, פעלו במרץ רב למניעת השתוללותם של הרכבים שבעליהם המופתעים עוכבו ולרבים מהם נרשמו דו"חות עבירה, אזהרות, שימועים וחלקם אף הורד מן השטח. האכיפה כללה גם הפעלת רחפנים לתיעוד העבירות.

חשוב להבין – השמורה מוקפת בגדר נמוכה המונעת כניסת רכבים לשמורה, למעט בצדה הצפון-מזרחי הגובל עם העיר אשדוד, באזור הדיונה הגדולה. רכבי השטח המסכנים את המטיילים בה כאמור ואשר בנסיעתם פוגעים בה קשות, נכנסים מאזור זה. באזור השייך לאשדוד מתוכננת השלמת הגדר שתמנע את כניסתם של כלי הרכב הממונעים – מזה זמן רב – במימון רשות הטבע והגנים. אלא, שאישור הביצוע מצידה של עיריית אשדוד, טרם ניתן.

בימים הקרובים אמורה להתקיים פגישה בין אנשי התכנון של העירייה לבין נציגי רשות הטבע והגנים לאישור הצבת הגדר ממזרח לרובע י"ז בעיר, דרך שד' אלטלנה, הרובע המיוחד, אזור פארק ההייטק ועד למסילת הברזל. האם האישור המיוחל שימנע את המשך הסכנה למטיילים בשמורה ואת הריסתה יינתן סוף סוף?

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*