די לאלימות נגד נשים

די לאלימות נגד נשים

 כ-50 עובדות סניף הביטוח הלאומי באשדוד השתתפו ביום עיון משותף שארגנו המשרד לקידום שוויון מגדרי ומעמד האישה והמוסד לביטוח לאומי. האירוע אשר התקיים במרכז מונארט אשדוד, היה חלק מאירועי היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, אשר מצויין ב-25 בנובמבר בכל העולם.

בכל שנה, ב-25 בנובמבר, מצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים.

לרגל המעמד, המשרד לקידום שוויון מגדרי ומעמד האישה בניהולה של הגב' אהובה עמרם מעיריית אשדוד והמוסד לביטוח לאומי סניף אשדוד, בניהולה של הגב' נורית גוטמן שגב,  קיימו הבוקר (8/11) יום מרוכז וגדוש בתכנים בנושא.

הממונה על מעמד האישה בביטוח הלאומי ומנחת האירוע, הגב' מאיה בדלבייב, פתחה יום העיון בדברי הסבר והזמינה את המארגנות לשאת דברים. ראשונה ברכה הגב' אהובה עמרם והודתה לאשת ראש העיר, הגב' עירית לקסנברג –לסרי, ולגב' רונית צור, ראש מינהל לשירותים חברתיים בעירייה, שכיבדו את האירוע בנוכחותן. הגב' עמרם הדגישה כי "הסטטיסטיקה אינה משקפת את המציאות העגומה לפיה נרצחות כ-20 נשים בשנה בממוצע, בכל הגילאים והמגזרים ובכל מעמד סוציו-אקונומי".

מנהלת סניף הביטוח לאומי באשדוד הגב' נורית גוטמן-שגב, עמדה על כך שתופעת האלימות נגד נשים החלה בשנות ה-70, כשהיתה בעיה אישית אשר טופלה והושתקה במסגרת מסורתית משפחתית, לעומת המצב כיום כאשר נושא האלימות עומד בראש השיח הציבורי, באקדמיה ובעולם המשפט והרווחה. היא ציינה כדוגמא כי בשנת 1977 נפתח המקלט הראשון בארץ לנשים מוכות ובתחילת שנות ה-90 נפתח מקלט לנשים חרדיות. "כל אישה באשר היא שמרגישה מונמכת ומושפלת זוהי נורת אזהרה עבורה! לא טוב לכן בנות, קומו ותלכו!" היה המסר שביקשה להעביר לנשים בקהל ובכלל.

עו"ס קטי אליאב, מנהלת המרכז לאלימות במשפחה במינהל שירותים חברתיים של עיריית אשדוד, ציינה כי במדינת ישראל כלואים במעגל האלימות מאות אלפי נשים, ילדים וגברים, מקצתם מטופלים במסגרות שונות. היא סיפרה כי ישנה ירידה בכמות הנפגעות וזאת הודות לחשיפה התקשורתית שהוכח כגורם משפיע לטובה. גב' אליאב חשפה את הפעילות והפרויקטים הניתנים במסגרת השירות במרכז כגון: נשים יוצאות מקלט, טיפולים פרטניים וקבוצתיים לנשים וגברים נפגעי אלימות, מענה לאזרחים ותיקים באלימות בן זוגית בגיל ה-השלישי ועוד..

חלקו השני של יום העיון הוקדש להרצאתו של ניר אלימלך בנושא "חיה בתוכי". ניר – אחיה של ענת אלימלך, דוגמנית ומגישת ערוץ הילדים בעבר, שנרצחה לפני 24 שנים ע"י בן זוגה ספר הצמרת הירושלמי דוד אפוטה – הוא מרצה ושדר רדיו העוסק בנושא האלימות נגד נשים. בהרצאתו המפורטת, הקרין קטעים נבחרים מתוך סרט שנערך על חייה של אחותו ענת "הילדה הכי יפה בירושלים", והוקרן לפני כשנה ב-Mako. לאורך כל ההרצאה חזר המוטיב  כי לאלימות אקסיומה ברורה ובעלת קשר ישיר לתחושת קורבנות הגבר הפוגע.

היום הפורה והמלמד הסתיים במסר ש"לכל אחד ואחת הזכות לחיות בביטחון ולצקת לחייו תוכן ומשמעות" ועל כן, קראה גב' עמרם לכל הנשים: "אם את מזהה שאת במערכת יחסים אלימה, אל תהיי שם! צאי ופני לגורמים המטפלים והצילי בכך את חייך"

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*