דור לדור – Door to Door

דור לדור – Door to Door

מיזם של בני הנוער מאשדוד הדואגים לדור הזהב.

על אשדוד אפשר לומר שהיא עיר הנוער. עובדה: כ-6000 בני נוער פעילים כל השנה, בעשרות מיזמים ומסגרות בעיר ומתייצבים לכל מטלה ומשימה המוטלת על כתפיהם. הם מגיעים מתנועות הנוער, מתוכנית המד"צים, ממועצת הנוער העירונית ומבתי הספר התיכוניים באשדוד, ומסייעים ליצירת חברה יפה יותר.

בימים שלקראת חג הפסח, כאשר המוני בית ישראל עסוקים בניקיונות ובטיפוח הבית, התגייסו כ-500 בני נוער באשדוד, למבצע קמחא דה פסחא, במהלכו הם יחלקו 1500 חבילות מזון לאוכלוסיית גיל הזהב.

הם התנדבו להעניק מזמנם החופשי ובכל יום החל משעות אחה״צ, הם יוצאים בקבוצות ומגיעים לבתיהם של הקשישים, בעזרת ההורים שלהם ו/או אזרחים שהתנדבו להסיע אותם ברחבי העיר, ומעניקים חבילות אישיות לאוכלוסיית גיל הזהב – בבתיהם!

גב' מזל שאלתיאל, מנהלת תחום נוער וצעירים בחברה העירונית לתרבות הפנאי האמונה על פעילות הנוער, משבחת את הצעירים הללו על שיתוף הפעולה  והקשר הבין דורי שהם רקמו עם האוכלוסייה הותיקה. "בני הנוער, דור העתיד שלנו, בחר את הדרך הערכית, החברתית והאנושית ומבטאים את אהבתם ודאגתם לדור הותיקים. זה מעיד על המשך הרצף הבין דורי, מבן לאב ולסב ומדור לדור".

בעירייה רואים בנוער האיכותי הזה את ספינת הדגל של החינוך הערכי ואת הדגשים החינוכיים המושמים על הערבות ההדדית, הדאגה לאחר והסיוע לזולת. "חלוקת קמחא דפסחא בימים אלה, הוא רק מיזם אחד מתוך עשרות מיזמים חברתיים שהם מבצעים לאורך כל השנה, מתוך הבנה שלתת חשוב יותר מלקבל!"

תמר ג'ינלי, יו״ר מועצת הנוער באשדוד, התייחסה למיזם ואמרה: ״כאשר נוצר קשר עמוק הוא מסוגל לחצות גילאים, תקופות ואפילו דורות, וכשרוצים לעשות טוב לא צריך יום מיוחד בשנה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*