דב קרן: צריך להחזיר את ההסתדרות לעובדים

דב קרן: צריך להחזיר את ההסתדרות לעובדים

"מאז סיום כהונתו של עמיר פרץ כיו"ר ההסתדרות, ההסתדרות הפכה מארגון עובדים לארגון כלכלי. רק שלי יחימוביץ שיש לה חמלה ויושר, יכולה להחזיר את ההסתדרות לעובדים", כך אומר דב קרן, בן 70, מזכיר האיגוד המקצועי המצטיין לשעבר של מרחב אשדוד שעבד מעל לעשור תחת חיים שייב והכריז על תמיכתו בעו"ד יצחק גבאי, המועמד של שלי יחימוביץ.

קרן שהגיע להסתדרות בעידן של ירוחם משל בשנות ה-70 המאוחרות פרש לפני כשנתיים לפנסיה והוא טוען שצריך להחזיר את הכבוד לעובדים כדי שיהיה להם שחר חדש. לדבריו האידאולוגיה, הערכיות והיושר אינן בראש סדר העדיפויות של הארגון. מאחוריו קריירה של 37 שנים כטוען משפטי מטעם האיגוד המקצועי בבית הדין לענייני עבודה.

קרן: "לפני 7 שנים בישיבה במרחב אשדוד ניתנה הנחיה בעלפ"ה שלא יטופלו עובדים פרטניים, הכוונה, עובדים לא מאורגנים שפונים להסתדרות לעזרה ומשלמים 25 שקלים דמי חבר לחודש. בעקבות ההנחיה הוחלט להפנות אותם  לעורכי דין פרטיים, אבל אני המשכתי לייצג אותם. האמת שעד היום אני מקבל 5-7 שיחות ליום מעובדים בכל שעות היום והלילה שמקשים להתייעץ כי אין להם אוזן קשבת במרחב.  ההסתדרות מעדיפה לעזור לעובדים מאורגנים חזקים שמשלמים אחוז אחד ממשכורתם נטו להסתדרות. העובדים המאורגנים למעשה מעבירים את השכר נטו עבור שעתיים וחצי בחודש כדמי חבר להסתדרות, נקי ממס. למיטב ידיעתי רק הכנסות מרחב אשדוד מדמי חבר שנתיים מגיעות למעל ל-80 מיליון שקלים בשנה. ההסתדרות שהפכה לארגון כלכלי מקבלת מיליארדים בכל שנה מדמי חבר ומה בדיוק היא עושה איתם? הם מתנגדים לכך שמבקר המדינה יוכל לבדוק מה הם עושים עם הכסף,  ממה הם חוששים?"

לדברי דב קרן, עו"ד יצחק גבאי שעוסק מזה שנים רבות בדיני עבודה ובעבר שימש כמנכ"ל ומנהל כוח האדם בעיריית אשדוד, הוא האדם המתאים להנהיג את מרחב אשדוד כי יש לו חמלה. גם כשהיה מנכ"ל העירייה העובדים העידו כי הוא מעולם לא פגע בהם חיפש תמיד את דרך המלך ועשה ככל יכולתו למנוע פיטורי עובדים כדי לא לפגוע בפרנסתם.

דב קרן: "שלי עשויה מזן אחר והיא חוקקה חוקים רבים לטובת העובדים במקום שההסתדרות תעשה זאת ואני מאמין שהיא תחזיר את ההסתדרות להסתדרות הטובה והישנה שפועלת למען העובדים ולא שהעובדים הם עבדים של ההסתדרות. הגיע הזמן שהעובדים יוכלו לישון שוב בשקט. במקום שהקריטריון למרחב מצטיין יהיה מי המרחב שעזר להכי הרבה עובדים המדד הוא כלכלי נטו: כמה עובדים המרחב הצליח לגייס כדי שישלמו דמי חבר".

"מישל ביטון המועמד של שלי למ"מ יו"ר המרחב הוא מנהיג אמיתי שצמח מלמטה. בשבילי מנהיג זה אחד שיש לו חכמת חיים ולאו דווקא תואר אקדמי, אחד שזוכר מאיפה הוא בא ומישל הוא דוגמא לכך".

עו"ד יצחק גבאי, המועמד של שלי יחימוביץ לתפקיד יו"ר מרחב אשדוד: "כיום מספרי הסלולר של מזכירי האיגודים אינם מפורסמים בקרב ציבור העובדים, אין כונן שמקבל שיחות, קבלת הקהל מצומצמת וגם בשישי המרחב סגור. אם עובד לא מאוגד שאין לו ועד צריך טיפול דחוף כמו לדוגמא יעוץ לפני שימוע, אין לו עם מי לדבר. כשאבחר ליו"ר המרחב אשנה זאת".

יפה וזאנה המועמדת של שלי יחמוביץ ליו"ר נעמ"ת מרחב אשדוד: "נפגשתי עם שלי יחימוביץ והוקסמתי ממנה מאישיותה. היא אשה מדהימה וניתן ללמוד ממנה הרבה. אני מעוניינית לקבל את אמון החברות כדי שאוכל לשמש להן אוזן קשבת ולטפל בבעיותיהן. אני מאוד כועסת על כל ההגדרות של דור א' ודור ב' ועל שיטת עובדי הקבלן ואלחם נגד זה, הם לא מקבלים כלום מההסתדרות".

יפה היא עובדת 25 שנים בעירייה במינהל החינוך, בת 53 , נשואה ואם  ל-3

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*