גילוי מוקדם מציל חיים

גילוי מוקדם מציל חיים

הבוקר התקיים יום עיון לעובדות עיריית אשדוד, ביוזמת הגב' אהובה עמרם, יועצת רה"ע לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי ובשת"פ עם קופת חולים "מכבי", במטרה להעלות את חשיבות הגילוי המוקדם בקרב עובדות העירייה.

רגע אחרי שחודש המודעות לסרטן השד הסתיים גם עובדות עיריית אשדוד זוכות לקחת חלק ולהזדהות עם המאבק בסרטן השד. כ-200 נשים הגיעו הבוקר ל"מרכז מונארט" לבושות חולצות ורודות/לבנות, לבוקר אשר הוקדש כולו לנושא. את יום העיון יזמה הגב' אהובה עמרם יועצת רה"ע לקידום מעמד האישה בשת"פ עם קופ"ח מכבי, אותו ייצגה הגב' ענת עזרא, סגנית מנהלת המרחב, שהסבירה לנשים על הפריסה של מכוני מכבי במחוז ועל חשיבות בדיקות הסקר לגילוי מוקדם. עוד כיבדו  בנוכחותן אשת רה"ע הגב' עירית אלקסנברג-לסרי וראש מנהל משאבי אנוש, הגב' מירב שרת.

נשות העירייה שמעו הרצאה מרתקת מד"ר ריטה מוזס –רופאת משפחה במכבי, שעמדה על חשיבות הגילוי המוקדם והמציל חיים ושיתפה את הנשים בנתונים סטטיסטיים חשובים בנוגע למחלה וסיכויי הריפוי, בתסמינים, באפשרויות המניעה והטיפול ובניפוץ מיתוסים לגבי המחלה. נתון חשוב שהדהים את כולן היה כי בישראל מידי שנה מתגלים כ-5,500 מקרים חדשים ועל סיכויי ההישרדות העומדים על כ- 90% בשל חשיבות הגילוי המוקדם.

נושא חשוב עליו עמדה בהרצאה ביתר שאת, היו  הסימפטומים למחלה אשר מהווים "תמרור אזהרה" ובהם: גילוי גוש  בשד או בבית השחי במישוש עצמי, שינוי אנטומי בצורת השד, צבע ומרקם העור המשתנה, עור אדום סימן אזהרה –לדלקת וכאב מתמשך באזור שלא חולף. בסיום ההרצאה עלתה הגב' יאנה דרום, המוכרת כאושיית אינסטגרם  ופייסבוק בקבוצתה "אופנה והשראה", והרימה את מצב רוחן של נשות העירייה בהרצאה מרגשת ועליזה תוך שהיא מציגה את סיפור חייה המרתק איך בגיל 28 בהיותה בהריון נודע לה כי היא חולה בסרטן השד, על תהליך ההיריון, הלידה ומיד לאחר מכן הטיפול במחלה שהוביל לכריתת שד. עיקר ההרצאה היה בסימן אופטימי ומעצים על דרכי ההתמודדות עם משברים ועד כמה השמחה והאופטימיות נדרשים לתהליך הריפוי.

הגב' עמרם עלתה בסיום ההרצאה ובחרה להסמיך ולציין את יום העיון דווקא עם חודש נובמבר הידוע כחודש המאבק באלימות כלפי נשים ועל החשיבות של שני הנושאים גם יחד. "מכאן אני קוראת לכל הנשים בעיר. אם רצונך בעתיד ורוד ובחיים ורודים ובריאים – אנא, רוצי להיבדק".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*