במ.ס אשדוד לא נופלים ברשת

במ.ס אשדוד לא נופלים ברשת

חודש פברואר הוא חודש הגלישה הבטוחה העולמי. כחלק שיתוף הפעולה בין מחלקת הנוער במ.ס אשדוד לבין מהות- הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי, שיתוף פעולה שנמשך כבר שנים והפך למסורת וכולל תכנים מניעתיים במגוון נושאים. השבוע כחלק מהנגשת הנושאים, התקיים מפגש עבור מחלקת הנוער בנושא סכנות ברשת החברתית. המפגש ניתן לשלוש קבוצות במחלקה וכלל מעל ל- 80 משתתפים, שחקנים ואנשי צוות.

בריזיט דוקהן ראש תחום חינוך מניעה והסברה ממהות ורכז התחום, שחר כחלון, בחרו לפתוח את הרצאות חודש הגלישה הבטוחה, במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד שתמיד נרתמת למיזמים ערכיים וחברתיים מסוג זה.

השילוב של הרשתות החברתיות בעולם המודרני בטח בעידן הקורונה יחד עם תרבות הפנאי של בני הנוער יוצרים לא מעט פיתויים עבור בני הנוער, לצד יתרונות רבים יש לא מעט סיכונים. ההרצאה באה בכדי לתת לשחקנים כלים ומודעות לנושא גלישה בטוחה, סכנות ברשת ושימוש נכון ברשת החברתית, בדגש על היותם שגרירים ומודל לחיקוי בעיר.

בתקופת הקורונה זמן השהייה של המסכים בקרב בני הנוער עלה בצורה ניכרת בשל היעדר מסגרות לימודיות פורמליות ובלתי פורמליות. לשם כך, ישנה חשיבות מרובה לעלות את הנושא למודעות וכן לתת כלים מקצועיים להתמודדויות הן לשחקנים והן לצוות המקצועי.

למרות שמחלקת הנוער של מ.ס אשדוד נמצאת בסגר, טרם חזרה לאימונים סדירים, היה חשוב להפעיל את התוכנית למרות כל האילוצים. במהלך הסדנא השחקנים שמעו על הסכנות ברשת החברתית, קיבלו סקירה של זירות מרכזיות ברשת החברתית בקרב בני הנוער, יתרונות וחסרונות של הרשת החברתית ושימוש נכון ובטוח. במהלך הסדנא הוקרנו סרטונים בנושא ומצגת שהציגה את נתונים מהתקופה האחרונה לרבות בעידן הקורונה.

פרדי דוד המנהל המקצועי במחלקת הנוער סיכם: "תודה רבה לבריזיט ושחר על ההרצאה הנהדרת, לא מובן מאליו שמחלקה משקיעה בשחקנים שלה גם ברבדים אחרים מעבר למשחק הכדורגל. אני נמצא כבר הרבה שנים בכדורגל והנתינה של המחלקה לצוות והשחקנים שלה זה לא מובן מאליו, בטח לא בתקופה זו".

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*