בית המשפט פטר אב מתשלום מזונות

בית המשפט פטר אב מתשלום מזונות

פסק דין אמיץ ניתן אתמול (שני) בבית המשפט לענייני משפחה באשדוד לאחר שכבוד השופטת ענת אלפסי, נדרשה להכריע בסוגיית מזונות הילדים והחליטה לפטור אב לארבעה מתשלומי המזונות.

המדובר בזוג הורים, תושבי העיר אשדוד, אשר שניים מילדיהם נמצאים במשמורת האב והשניים האחרים במשמורת האם. במסגרת ההליכים נטען על ידי האב – המיוצג על ידי "שחף ושות', חברת עורכי דין המומחים לגירושין" – כי חויב בתשלום מזונות לילדים אשר נמצאים אצל האם, בשעה שהוא מגדל באופן ישיר שניים מהילדים, מה שמותיר אותו בלא כל יכולת להתקיים ומוביל לפגיעה ישירות בילדים הגדלים אצלו. עוה"ד שירה קופמן מ"שחף ושות' – חברת עורכי דין", הציגה דו"ח הכנסות והוצאות של האב והוכיחה כי הוא מרוויח פחות ממה שמרוויחה האם.

כב' השופטת אלפסי סקרה את הדין האישי החל על הצדדים, הסבירה על החיוב האבסולוטי שיש על אב לשאת במזונות ילדיו ובנוסף סקרה את הפסיקה של העשור האחרון, המצביעה על התפתחויות שחלות בשעה שמחילים את הדין הדתי. לפיכך ציינה: "הסכום הנותר לכל אחד מההורים, למחייתו, אחרי שהוא נושא בהוצאות הילדים אשר נמצאים במשמורת שלו, הוא דומה ואף יתכן ולאישה יהיה מעט יותר ממה שנותר לאב. במצב דברים זה, בו שני ההורים נושאים בנטל גידול הילדים באופן מאוזן, עליהם להימצא גם בשוויון כלכלי. במצב מעין זה אין עוד הצדקה לתפיסה לפיה האם נושאת בנטל גידול הילדים בעוד האב פנוי לפרנסת המשפחה. משכך, אף אין מקום להטיל על האב עול כבד יותר מזה בו נושאת האם".

בהמשך קבעה השופטת אלפסי כי חיוב האב באלפי שקלים מזונות עלול ליצור מצב בו הוא יהא נטול פרנסה לחלוטין בעוד שלאישה יהיו אלפי שקלים פנויים ובמצב זה, יש לשאול הכיצד יגדל האב את הקטינים כאשר אין לו כדי למחייתו שלו? מדוע תקבל האם הכנסה העולה עשרות מונים על זו של האב שהרי אין לכך כל הצדקה.  כב' השופטת  פסקה כאמור לפטור את האב מתשלום המזונות ובהחלטתה ציינה: "עקרון השוויון בנטל יחול אפוא גם על נטל גידול הילדים וגם על נטל הפרנסה".

עוה"ד גיל שחף, הבעלים של שחף ושות' – המומחים לגירושין, הוסיף: "מדובר בפסק דין אמיץ ומרגש, אשר יש בו כדי לעשות את ההתאמות הנדרשות בין הדין האישי – הדתי אשר התאים לחברה מסורתית פטריארכלית, להלך הרוח הנוכחי, של חברה שוויונית וליברלית".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*