בדיקת סוכר – כל הדברים שרציתם לדעת

בדיקת סוכר – כל הדברים שרציתם לדעת

אם הגעתם לכאן אנו מניחים שאתם לקראת בדיקת סוכר ומחפשים מעט מידע אינפורמטיבי אשר יעזור לכם להגיע מכונים הרבה יותר אל הבדיקה, כאשר אנחנו מדברים על מחלת הסוכרת אנו מדברים על מחלה הדורשת מאיתנו מעקב וניטור קבוע של רמות הסוכר בדם על מנת לשמור על איזון נכון וחכם. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של בדיקות סוכר ביתיות לצד בדיקות מוסדיות. בדיקה זו נחשבת לבדיקה הכרחית בקרב חולי סוכרת וטרום סוכרת – מה היא בדיקת סוכר, מתי יש לעשות אותה ומה הם ההנחיות לבדיקה? אנחנו פה כדי לענות לכם על כל השאלות!

 

יורדים לעובי הקורה: מה היא בדיקת סוכר?

בדיקת סוכר היא הלכה למעשה בדיקה אשר מטרתה לאבחן את רמות וריכוז הסוכר(גלוקוז) בדם. כאשר אנחנו יורדים לעובי הקורה אנו מגלים כי הגלוקוז נחשב לסוכר העיקרי בגוף האדם אשר משמש להפקת אנרגיה לכל מערכות הגוף, חוסר בגלוקוז או ביכולת ספיגת גלוקוז עלול להשפיע בצורה משמעותית על איכות חייהם של אנשים רבים ואף ירידה של מתחת ל50 מ"ג גלוקוז לדציליטר יכול לגרום למצבים של – איבוד הכרה, היפוגליקמיה, קומה לצד מגוון רחב של מצבים רפואיים נוספים.

מתי אנו צריכים לעשות בדיקת סוכר?

אנשים רבים תוהים מתי יש לבצע בדיקת סוכר על מנת לבדוק את רמות הסוכר בדם, אנו מאמינים כי ישנם מספר אוכלוסיות אשר צריכות לשים דגש על ניטור ומעקב אחר רמות הגלוקוז בגוף שלהם.

  • חולי סוכרת – ההמלצה לאנשים אלו היא להיות במעקב אחר מצב הסוכר בדם שלהם על מנת להתחקות ולעקוב אחרי יעילות הטיפול אותו הם מקבלים ומצבם הרפואי.
  • אנשים עם עבר משפחתי – אנשים אשר יש להם עבר משפחתי של הורים, אחים ו/או דודים הסובלים ממחלת הסוכרת צריכים לעשות בדיקת סוכר על מנת לבדוק האם יש חוסר בניצול נכון של הגלוקוז וספיגתו גם אצלם.
  • קבוצות סיכון – ישנם לא מעט קבוצות סיכון אשר צריכות לבדוק את עצמן מעת לעת, ביניהם אנו רואים – קבוצות המתאפיינות בהשמנת יתר, עישון וחוסר שינה.

איך להכין את עצמי לבדיקת סוכר?

כאשר אנחנו מדברים על בדיקת סוכר אנו מדברים על אחת מן הבדיקות השכיחות ביותר בעולם הרפואי כיום, ההנחיה לבדיקות אלו היא לצום כ –  8 שעות לפני הבדיקה כאשר ברוב המקרים הבדיקה תתרחש בשעות הבוקר. כיום ניתן לבצע גם בדיקות סוכר ביתיות אשר מספקות את תוצאותיהן כמו בדיקות מעבדה מוסדיות באותה המתכונת של 8 שעות צום, אך יחד עם זאת תוכלו לבחור בעצמכם מתי במהלך היום תרצו לבצע את הבדיקה.

האם בדיקה אחת מספיקה לקבוע שאני חולה סוכרת?

רמות הסוכר בדם משתנות בהתאם למספר רחב של פרמטרים, אלו יכולים לעלות כתוצאה ממחלה בגוף, לחץ וחרדה, פציעות ולעיתים גם לפי מצבי רוח שונים. על מנת לאבחן כי אתם באמת חולים בסוכרת לא מספיקה רק בדיקת סוכר אחת ויש לעשות מספר בדיקות סוכר (2-3) בימים נפרדים על מנת לאמוד בצורה נכונה את רמות הסוכר בדם שלכם.

ערכי גלוקוז אשר גבוהים מ – 100 אך נמוכים מ – 126 מספרים לנו באופן ישיר כי ישנה הפרעה ברמת הסוכר בזמן בו אתם לא אוכלים מה שאנשי מקצועי מכנים "טרום סוכרת", לצד זאת ערכי גלוקוז העוברים את ה – 126 מספרים לנו על הסתברות של סוכרת אך על מנת לאושש מצב זה יש לבצע בדיקת סוכר נוספת ביום אחר ולהתכונן אל אותה בדיקה בהתאם להנחיות אותם אתם מקבלים מן רופא המשפחה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*