אתמול נערך פיילוט לתחבורה ציבורית באשדוד

אתמול נערך פיילוט לתחבורה ציבורית באשדוד

כמו ששמתם לב השמים לא נפלו וסוף העולם לא נראה באופק. וכן, אשדוד ערכה פיילוט ראשוני של (סוג של) תחבורה ציבורית בשבת. בואו, לא מדובר בציי אוטובוסים שחורשים את העיר עם אלפי נוסעים שמחיים את העיר ובוכים את השבת הקדושה ליום חול. רחוק מזה.

שבוס זו דוגמא מצויינת לחשיבה מחוץ לקופסא, מה גם שמדובר בפיילוט, לא אגזים ואומר שגם לחרדים זה פיתרון מושלם. מדובר בפיתרון לאוכלוסיות מוחלשות ולצעירים, מה גם שלא מדובר בהתערבות עירונית. יוזמה חברתית, חוקית שסוגרת את הפינה עבור הגוש החילוני ולא ממש מפריעה לגוש החרדי.

חוסר היכולת של החרדים למנוע או להתערב באופן חוקי או פוליטי בהפעלת הקווים מתאימה גם להם. יש להם סולם מהודר ״לרדת מהעץ״ מול הרבנים ומועצות החכמים בטענה שאין להם יד ויכולת למנוע, הגוש החילוני מרגיש נח, מרוצה ויורד מטענה מאוד משמעותית וכולם מרוצים.

הרי לא באמת מפריע למישהו שעובר מיניבוס אחת לשעה באיזורים שהם אפילו רואים, ללא התקשורת הם גם לא היו יודעים שדבר כזה קורה, מה שמפריע להם בעיקר זו העובדה שהצליחו לעקוף את העירייה ואת יכולת ההשפעה בפיתרון יצירתי ואפילו חוקי.

יכול מאוד להיות שהיוזמה תתפוגג בעקבות חוסר עניין וחוסר דרישה, אבל את זה רק ימים יגידו. נותר רק לראות איך יקבלו הסיעות החרדיות את עניין הפיילוט ולמארגני השבו׳ס הייתי מציע להמשיך בדרך צנועה לשווק את השירות ולא לחפש את הניצחון ולתקוע מידי שבוע אצבע מתגרה בעין.

אז אתמול זה קרה, פיילוט ראשוני שיצא מה״ביג פאשן״ לכיוון אסותא, כיכר הסיטי, בית הקולנוע סי-מול, סופר פארם רחוב הבנים, פארק אשדוד ים, חוף הקשתות – הרקדה, חוף לידו, רחוב הטיילת מרטין בובר, בית הדר, גבעת יונה, סטאר סנטר, שד׳ בני ברית הפלמ״ח, צומת ו׳.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*