אשדוד אירחה כנס למנהלי גבייה מפורום ה-15

אשדוד אירחה כנס למנהלי גבייה מפורום ה-15

אגף הגביה אירח השבוע (יום ב', 18/10) מנהלי גביה מהערים הגדולות בארץ, לכנס מקצועי שעסק בנושאי גביה, ארנונה והיטלים, מודלים מנהליים, פסיקות של בית המשפט העליון ומערכת הגביה של אשדוד. האורחים נהנו מאירוח מאורגן שכלל גם סיור היכרות עם אשדוד וטעימה קטנה מהאפשרויות שהעיר מזמנת למבקרים בה. האורחים: "כנס מרשים ומקצועי ועיר מדהימה. תודה על האירוח המאורגן להפליא".

מנהלי מחלקות ואגפי גביה בערים המרכזיות בארץ (ת"א, ירושלים, ב"ש, חולון, ר"ג, בית שמש, הרצליה, גבעתיים, ראש העין, ראשל"צ, רמלה…) נענו להזמנת מנהלת אגף הגבייה באשדוד הגב' מזל אבוטבול, ובאו לכנס מקצועי שכלל מפגש עמיתים, למידה והכרות עם העיר אשדוד.

הכנס החל בקבלת פנים לארוחת בוקר קלה במרכז לצעירים "כיוונים" ולאחריה התכנסות לסדרת הרצאות בנושאים שונים. מנהלת אגף הגביה, הגב' מזל אבוטבול, הציגה את אשדוד, נתנה רקע כללי על העיר וסקרה בקצרה את תולדות העיר. לאחר מכן פרשה את משנתה המקצועית, הציגה את המבנה הארגוני של האגף, הפיתוחים הטכנולוגיים המיוחדים ליחידה והנגשה דיגיטלית לתושב, תוך הצגת נתונים והישגי האגף לשנת 2019.

גזבר העירייה, מר עודד לוי, בירך את האורחים וציין את מעמדו של אגף הגביה כגוף אשר קובע למעשה את מעמדו של הארגון. "אגף הגביה עושה למעשה את ההבדל בין רשות חלשה לרשות חזקה", אמר וקבע כי באמצעותו נקבע גם סל השירות לתושב. הוא בירך את המנהלים המקצועיים שבאגף והרעיף שבחים לגב' אבוטבול על "הרף הגבוה הכנסת האורחים הברוכה שהציגה בכנס".

מנכ"ל העירייה, מר אילן בן עדי שהיה גזבר העירייה בעבר, בחר לדבר עם האורחים על "תפיסת החוסן העירוני בחירום". אילן הסביר לנוכחים כי החליט על נושא זה משום שעם כניסתו לתפקיד מנכ"ל העירייה (2008), נורו טילים על העיר והחל מבצע "עופרת יצוקה" ושבעקבותיו הוא למד על משמעות וחשיבות המונח "חוסן עירוני לתושב". מונח זה כלל איך הרשות אמורה להיערך למצבי חירום ביטחוניים ופגיעות טבע ומה תפקידה כנותנת שירות אל מול התושבים. בן עדי ריתק את האורחים על כל התהליך והשיטות שפיתחה עיריית אשדוד בבניית החוסן העירוני, תוך שהוא מציג נתונים חדשים מהמערכה האחרונה ויכולת העמידה של התושבים והמערך העירוני למרות מטחי הטילים האינטנסיביים.

את ההרצאה המקצועית הקשורה לתחומי הגביה נשא עו"ד לנקרי שמואל אשר דיבר על פסיקות בנושאי ארנונה, אגרות והיטלים.

בחציו השני של הכנס יכלו האורחים להנות מעט מהעיר. תחילה הם ביקרו במבנה אגף הגבייה החדש ומשם יצאו לסיור קצרצר בעיר תוך שהם מתמקדים ב-2 נק' תצפית: ב"מצודת אשדוד" וב'הר יונה". שני אתרים שמסמלים את ההיסטוריה של אשדוד ולאחרונה לבשו פנים חדשות? האחת מאפשרת הצצה אל אשדוד ההיסטורית והשניה אל אשדוד המודרנית. את ארוחת הצהריים ערכו במסעדת הבשרים "בביס".

בסיכום הביקור אמרה גב' אבוטבול בסיפוק: "נעניתי לאתגר ונהניתי לארח את עמיתיי לפורום ה-15. בראייה מקצועית אני רואה את עבודתי כמי שמופקדת על שיפור מתמיד של מנגנוני הגביה והרחבת השירות לתושב, תוך הקפדה על תכנון נכון, ביצוע, בקרה ופיקוח".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*