אסטמה של העור ברפואה הסינית

אסטמה של העור ברפואה הסינית

טיפול סיני משולב באסטמה של העור, בהתאם לאבחון מקיף ע"י איש מקצוע מתאים, נותן מענה מדויק ויעיל לכל הסיבות להופעת המחלה, כל הדרך עד להחלמה וחזרה לאיכות חיים גבוהה.

אסטמה של העור נקראת גם אטופיק דרמטיטיס, היא מחלת עור הבאה לידי ביטוי בשטחי עור אדומים ומגרדים מאד המופיעים בעיקר בקפלי העור ובמרפקים, מאחורי הברכיים וסביב העיניים. במקרים קשים ובעיקר בילדים, הגרד והדלקת בעור יכולים להופיע גם בעור הפנים, הקרקפת, כפות הידיים והגב.

בחלק מהמקרים הגרד טורדני עד כדי כך שהוא גורם להפרעות בשינה וחוסר ריכוז בלימודים ובעבודה. זיהום משני יכול להיווצר כתוצאה מגירוד עם ידיים שאינן נקיות והדבר מביא להחמרת הכאב, האודם והדלקתיות. מאחר והמחלה מופיעה בד"כ במשפחות בהן ישנה נטייה לאסטמה או נזלת אלרגית, דרמטיטיס אטופית מכונה "אסטמה של העור".

המחלה מופיעה לראשונה אצל תינוקות וילדים אך יכולה להמשיך גם בגיל העשרה ואפילו אצל מבוגרים. הגורם לאסטמה של העור אינו ברור אך נראה כי הופעת הגרד בעור קשורה לעובדה כי עורם של החולים מגיב בתגובת יתר לכל גירוי. אצל רוב החולים מהלך המחלה מתאפיין בתקופות של התלקחות שביניהן ישנן תקופות של נסיגה.

אצל כל חולה המחלה עלולה להתעורר בעקבות חשיפה לטריגרים שונים. כך למשל ישנם כאלה שהמחלה תפרוץ אצלם לאחר שימוש בסבון מסויים, ובאחרים היא עלולה לשוב ולהתלקח בעקבות שינויים במזג האוויר וברמת הלחות, ויש הסובלים ממנה כשהם נתונים במצבי סטרס ולחץ נפשי.

אסטמה של העור עפ"י הרפואה הסינית:

בשפה הסינית אסטמה של העור נקראת "מחלת ארבעת הקפלים", על שם האזורים השכיחים בהן מופיעה המחלה. לפי הרפואה הסינית המסורתית העור הוא החיץ בין במרחב החיצוני לאדם. אסטמה של העור קשורה לחולשה של הטחול וחוסר איזון בכבד, בנוסף לחולשת מערכת החיסון וחשיפה לגורמים מעוררי אלרגיה. לכן הרפואה הסינית תציע שימוש מצד אחד בתמציות של צמחי מרפא, ומצד שני בשיטת דיקור סיני וכן המלצות לתזונה ולאורח חיים עפ"י תפיסת הרפואה הסינית.

דרכי טיפול ברפואה הסינית:

"שילוב של צמחי מרפא סינים ודיקור סיני נמצאו יעילים בטיפול באטופיק דרמטיטיס, מחלת עור כרונית המכונה גם אסטמה של העור. שילוב השיטות מתחום הרפואה המשלימה הצליח לשפר את מצבם של חולים יותר מאשר הטיפול התרופתי הקונבנציונלי." כך נמצא במחקר שנערך במחלקת העור וביחידה לרפואה משלימה בתל השומר.

צמחי מרפא:

את צמחי המרפא מתאים המטפל בהתאם למצבו הייחודי של כל מטופל. צמחי המרפא הסינים, מפחיתים את התהליך הדלקתי הקיים במחלה, מחדירים לחות לעור הפגוע והיבש, ומחזירים לו גמישות וחיוניות. בין צמחי המרפא אפשר למצוא כאלה המיועדים לטיפול באלרגיות וכן צמחי מרפא להרגעת הנפש.

דיקור סיני:

משמש כעזרה ראשונה, ומעניק הרגעה מיידית בתסמיני המחלה. מרגיע את הדלקת, תורם לתחושת רגיעה כללית כמו גם לוויסות היובש בעור. הדיקור עוזר לוויסות מערכת החיסון והקטנת התגובה האלרגית והפחתת תחושת הגרד הקיימת בעקבות המחלה.

תזונה עפ"י הרפואה הסינית:

בהתאם לממצאים ימליץ המטפל על תזונה ייעודית ומותאמת אישית לצורך ריפוי ושיפור מצב העור. לדוגמא רצוי לצמצם במזונות מחממים כגון פלפל חריף, קינמון ומאכלים מטוגנים. כמובן יש להימנע ממזונות היוצרים תגובה אלרגית כמו בוטנים, ביצים, תירס וכד'.

כדי לאבחן את המחלה בצורה מיטבית, יש לשים לב להתבטאות הקלינית שלה בשלביה השונים, לאופי ומיקום הפריחה ולתופעות סיסטמיות נוספות המתרחשות בגוף. כיוון שלכל שלב במחלה מוצע טיפול שונה, אבחון נכון יביא לתוצאות טיפול טובות יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*