אלוף מקומי: לרגל שבוע הספורט הישראלי הכירו את סיפורו של עודד שומר

אלוף מקומי: לרגל שבוע הספורט הישראלי הכירו את סיפורו של עודד שומר

כולם מכירים באשדוד את המציל המיתולוגי אפרים שומר, אלא שבנו עודד שומר, אלוף הארץ לשעבר בגלישת גלים ומאמנו של אלוף העולם הפראלימפי הטרי עדי קלנג, ומי שירש מאביו את אהבת הים, מספר לראשונה לרגל שבוע הספורט הישראלי על הדרך הארוכה מסוכת המציל בחוף הים באשדוד דרך העבודה בליגת העל הישראלית עד לפסגת הספורט הפראלימפי הבינלאומי

עודד שומר קטף את תואר אלוף הארץ בגלישת גלים לגמרי במקרה: "במשך 30 שנה אני גולש, וזאת היתה הפעם הראשונה בחיי שהתחריתי. חבר שלי רשם אותי בלי לשאול ואמר לי תנסה, אין לך מה להפסיד", אכן הוא צדק, שומר קטף באופן סנסציוני את המקום הראשון באליפות הארץ בשנת 2016, ושנתיים לאחר מכן היה הספורטאי היחיד שייצג את ישראל באליפות העולם בסין. אבל זוהי דרכו של גולש הגלים ומאמן הספורט שגדל בסוכת המציל והפך לפיזיותרפיסט מעורר השראה במכבי שירותי בריאות אשר מלווה ספורטאים מקצוענים להישגים בתחרויות בארץ וברחבי העולם.

שומר (38) נשוי ואב לשלושה ילדים, נולד למציל המיתולוגי ומנהל החופים של העיר אשדוד, אפרים שומר, שהיה אף ממייסדי העיר ומי שהביא לישראל את ענף גלישת הגלים בשנות ה70'. מאז גיל 8 ועד היום, הוא פותח את שגרת היום שלו בחוף הים אשר כוללת ריצה, חתירה, גלישה ואימון כח: "למעשה גדלתי בסוכת המציל. שם למדתי את כישוריי הים החל מצלילה, שחייה, דייג וגלישת גלים. עד היום התחביב שלי הוא לקום בחמש בבוקר ולהתאמן בחתירת חסקה עם אבא שלי".

 

 

לאחר השחרור כלוחם קרבי בצה"ל, התחיל תואר ראשון בחינוך גופני ומדעי הספורט בוינגייט במקביל לעבודתו כמציל ים. תוך כדי הלימודים הוא מחליט לערוך תפנית בחייו המקצועיים ופונה ללימודי פיזיותרפייה. עד מהרה הוא מתקדם בתחום ובמשך שלוש שנים עבד כפיזיותרפיסט ספורט מומחה בליגת העל בכדוריד. בזמן הזה, שומר ליווה ספורטאים מקצועיים לתחרויות בינלאומיות, במסגרת עבודתו במכון לפיזיותרפיה של מכבי שירותי בריאות באשדוד ובקליניקה פרטית לשיקום אורתופדי ופציעות ספורט.

רגע השיא הגיע כאשר אימן וליווה את עדי קלנג, אלוף העולם בגלישת גלים באליפות הפראלימפית שנערכה לאחרונה בקליפורניה: "אין תחושה טובה יותר מלקצור את הפירות לאחר שעות ארוכות של אימון ופיזיותרפיה, ובסופו של דבר לעשות את הבלתי יאומן ולהביא ניצחון גדול וגאווה לישראל". שומר שימש גם כפיזיותפריסט של אור אבישי שזכתה במקום הראשון בתחרות מיס פיטנס בישראל, לצד שורת ספורטאים רבים בענפי השחייה והריקוד לקראת תחרויות ארציות ובינלאומיות.

במסגרת תפקידו במכון לפיזיותרפיה של מכבי באשדוד, הוא מקבל מטופלים מהקהילה ומתמחה בשיקום פציעות ספורט לאחר ניתוחים והכנת מדרסים אורתופדיים מותאמים אישית. "בזמנו הפנוי", אם נותר כזה, הוא מאמן גלישה בכדי לקדם את תחום גלישת הלונג-בורד בישראל: "את ההשראה שלי אני שואב מהים, מהמשפחה ומהתמיכה של אשתי ובזכות המטופלים והספורטאים שאני מאמן ומטפל בהם", מוסיף שומר. לשאלת החלום הנכסף לעמוד על הפודיום באליפות העולם בגלישה הוא משיב בחיוך: "סוד ההצלחה טמון בהבנה שדברים לא קורים מעצמם. בשביל להגיע למעמד הזה, נצטרך להמשיך לעבוד קשה, להתמיד בחריצות ומשם השמים הם הגבול".

קרדיט תמונות: באדיבות עודד שומר

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*