איך תימנעו ממחלת חניכיים? כמה טיפים חשובים

איך תימנעו ממחלת חניכיים? כמה טיפים חשובים

למרות שחניכיים אינן זוכות כמעט להתייחסות בהקשר של בריאות בגילאים צעירים, הרי שחשוב מאוד לשמור עליהן בכל גיל, כדי להימנע ממחלות ומאובדן שיניים. לחניכיים תפקיד חשוב באחיזת השיניים במקומן וכאשר סובלים ממחלות, דלקות, נסיגת חניכיים או כיסי חיידקים ניתן בקלות לסבול מהשלכות קשות. נסיגת חניכיים, דימום, דלקות ושיניים רופפות הן בהחלט צרות שניתן למנוע או לכל הפחות – לדחות למשך הרבה מאוד שנים.

  1. שמירה על היגיינה

הטיפ הראשון למניעת מחלות חניכיים הוא פשוט לכאורה – שמירה יומיומית על היגיינת הפה. למרות שזהו טיפ פשוט אך אין בכך כדי לפגום ביעילותו. צחצוח נכון של השיניים לאחר הארוחה מסיר את רובד החיידקים והפלק ביעילות ובכך שומר הן על שיניים בריאות והן על חניכיים בריאות. במידה ואין אפשרות לצחצח שיניים בקפדנות מעת לעת, כדאי לכל הפחות ללעוס מסטיק או לאכול פרי קשה כגון תפוח, שמסייע לא מעט בשמירה על ניקיון הפה. גם שימוש בחוט דנטלי נחשב ליעיל מאוד ובמיוחד כאשר ידועה היסטוריה משפחתית למחלות חניכיים – מומלץ לא לוותר על ניקוי מסוג זה.

  1. זהירות בצחצוח

למרות החשיבות שבשמירה על היגיינת הפה בהקשר של מחלות חניכיים ניתן בקלות להפוך את הצחצוח למקור לנזק. לכן, הטיפ השני שלנו בהקשר של שמירה על בריאות החניכיים ומניעת מחלות חניכיים מדגיש את חשיבות הזהירות בצחצוח.

צחצוח שיניים אגרסיבי מדי, כזה שלא נעשה נכון, עשוי לפצוע את החניכיים ולהוביל לדלקות ואפילו לנסיגת חניכיים או היווצרות של כיסים ובהם חיידקים. דרך אותם כיסים עשויים לחדור חיידקים ובקטריות לזרם הדם ובכך לפגוע לא רק בחניכיים אלא גם בבריאות הכללית.

  1. סימני חשובים להתייחסות

בין הסימנים החשובים שיכולים להזהיר מפני התפתחות של מחלת חניכיים ניתן למצוא:

  • רגישות משמעותית לחום או קור.
  • הופעה של דימום גם לאחר צחצוח שיניים עדין וגם לאחר שלועסים מזון קשה.
  • כאבים ונפיחות באזורים שונים של החניכיים, שלא עוברים גם לאחר זמן.

כאשר סימנים אלה מופיעים, כאשר נתקלים גם במקרים של שיניים לא יציבות או רופפות, כאשר חוששים מפני נזק סמוי שרצוי לטפל בו בשלב מוקדם – מומלץ לפנות לרופא מקצועי בתחום זה. חשוב לדעת שגם כאשר סובלים ממחלה או נזק לחניכיים המצב עדיין הפיך! יש לזכור שדחיינות יתר תביא לתוצאות עגומות וחבל. שמירה על הכללים, צחצוח נכון, רפואה מונעת ושימוש בחוט דנטאלי ומי פה יבטיחו חניכיים בריאות וחיוך יפה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*