איך פינוי דירה תורם לסביבה אקולוגית?

איך פינוי דירה תורם לסביבה אקולוגית?

פינוי דירה הוא פעולה חיונית, במסגרתה מוציאים מהדירה את כל הפריטים שאין בהם צורך ומעבירים אותם למקומות שנקבעו מראש: אתרי ההטמנה או המיחזור, חנויות הרוכשות פריטים משומשים, בתי מכרים או חברים, עמותות ועוד. הפעולה הזו חיונית לא רק עבור בני הבית, שזוכים לבית נקי מפריטים המיותרים עבורם, אלא גם בעבור הסביבה שלנו. הנה כל מה שחשוב שתדעו על ההיבט האקולוגי של פינוי דירה.

המטרה: מניעת זיהומים

כשמדברים על פינוי דירה, מתכוונים בעיקר למצבים הקיצוניים בהם יש בדירה רשימה ארוכה מאד של פריטים. יהיו אלה דירות בהן פריטים נאספו במשך שנים על ידי האדם המתגורר בדירה, לרוב אגרן כפייתי, או לחלופין דירות שהועברו בירושה, ניזוקו בצורות שונות (שריפה או שיטפון) ועוד. כאשר הפריטים האלה מצטברים בדירה ללא שימוש, גדלים הסיכויים שהתחזוקה שלהם תהיה מינימלית. מכאן, שאותם פריטים עלולים להיות כר פורה לזיהומים, לאבק או למזיקים שונים.

מבחינה אקולוגית, אין למעשה פתרונות אחרים מאשר פינוי יסודי של הדירה והעברת הפריטים שבה לאתרים המורשים. חוקי העזר העירוניים אוסרים על מצב בו ממקמים פריטים גדולים, דוגמת רהיטים, בחדרי האשפה של הבניין וגם על הצבה שלהם בחדרי במדרכות הסמוכות לבניין, מה שכמובן מהווה מפגע תברואתי ולרוב גם בטיחותי. האתר אליו מעבירים את הפריטים צריך לפעול באישור מלא ולהיות ערוך לקבל את הפריטים, על פי הצורך הספציפי.

בלא מעט מקרים, מחליטים להעביר אותם לאתרי המיחזור, שמאפשרים שימוש חוזר במוצרים או בחומרי הגלם שלהם. אתרי ההטמנה, אופציה נפוצה אחרת, נועדו למנוע מצב בו החפצים הופכים לפסולת, שמזהמת את הסביבה ועלולה אף לפגוע בתשתיות חיוניות. תרחיש הגיוני הוא של פגיעה בסביבה באמצעות השלכה של פריטים שאינם מתכלים באזורים שלא מיועדים להם, כמו גם מצב של חלחול רכיבים "בעייתיים" מהפסולת לאדמה ופגיעה במי התהום.

המפתח: חברה מקצועית הפועלת בתחום

כפי שכבר רמזנו, פינוי נכון של הדירה הוא עסק למקצוענים בלבד, כאשר החשיבות האקולוגית שלו הופכת את הטענה הזו לנכונה שבעתיים. כאשר פונים לחברה לפינוי דירות חשוב לוודא שהיא המקצועית ביותר בתחום, מחזיקה הניסיון ראוי בו ואף בציוד שמאפשר לבצע כל הליך פינוי, החל ממשאיות הובלה ועד למנופים, באמצעותם ניתן להוציא מהדירה פריטים גדולים וכבדים.

חשוב לוודא שהחברה מכירה את האזור בו נמצאת הדירה מ-א' ועד ת', מה שיאפשר לאנשיה לדעת היכן נמצאים האתרים המורשים בסמוך לה. חשוב לתכנן את התהליך לכל אורכו ולהחליט מהי ה"כתובת" החדשה של כל חפץ.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*