איך נבחר משחקי וידאו שהילדים יאהבו?

איך נבחר משחקי וידאו שהילדים יאהבו?

ילדים רבים נהנים ממשחקי וידאו הרפתקניים או אסטרטגיים בבית או אצל חברים או במתחמים ייעודיים.
למשחק במשחקי וידאו יתרונות רבים שיכולים לתרום לתחושת המסוגלות ולפיתוח הקוגניטיבי של הילדים. באמצעותם הילדים לומדים כיצד להתמודד עם משימות מורכבות ואתגרים תוך עמידה בלוחות זמנים, לקבל החלטות מושכל, לנקוט בטקטיקות שונות.
ישנם כותרים עצמאיים ואחרים קבוצתיים, שמאפשרים פיתוח מיומנויות חברתיות תוך ניהול מו"מ עם עמיתים למשחק ויצירת שיתופי פעולה. המשחקים יכולים גם לעודד חשיבה יצירתית ו"מחוץ לקופסה".
קיים מגוון רחב של כותרים ולהיטים בזירת הגיימינג ואם ברצונכם לבחור את המשחקים המובילים כדאי שתתייחסו לסגנון המועדף על הילדים, התאמה לקבוצת הגיל ולרמת הקושי, לפן החינוכי ועוד. לפניכם טיפים שיעזרו לכם בתהליך הבחירה של הכותר הבא לילדים:

גיל כרונולוגי ובשלות

הגיל של הילד משמעותי בבחירת הכותר, כשישנם כותרים שיכולים להתאים יותר לקבוצות גיל מסוימות ויש לקחת בחשבון שגיל כרונולוגי הוא לא בהכרח אינדיקציה לבשלות ויש ילדים שקשה להם יותר לקהל החלטות אסטרטגיות או שהם פחות בשלים לסביבה יותר מותחת בעוד אחרים כבר בשלים לכך.
שימו לב לעלילה של הכותר וכן אם יש דרגות קושי שונות כך שאפשר גם לבחור ביחד עם הילד את דרגת הקושי המתאימה עבורו.
אינכם רוצים להוציא את הילד מעבר לאזור הנוחות יתר על המידה, אבל יתכן שבהחלט תרצו לבחור כותר שיאפשר לו הזדמנויות לחקירה, גילוי, פיתוח הסקרנות ואתגר.

פאזלים או מרוצים? זו השאלה

עולם הגיימינג נחלק להרבה סוגים של משחקים בשלל סגנונות ויש ילדים שאוהבים לנסות מגוון רחב של סוגי משחק בעוד אחרים בעלי העדפה ברורה לסוג מסוים. בדקו יחד עם הילד מה הוא מעדיף אך תנו לו גם לנסות שלל סוגים על מנת לגבש דעה בין אם מדובר במשחקי מרוצים או הרכבת פאזלים, משחקי אסטרטגיה.

הדמויות האהובות בעולם תוכן מסקרן

ילדים רבים יעדיפו מלכתחילה לשחק בכותר בו מככבות הדמויות האהובות עליהם כמו למשל האחים סופר מריו, הדמויות האהובות ממשחקי נינטנדו, שלא מפסיקים להמציא את עצמכם כל פעם מחדש בשלל פרסונות והרפתקאות וגם כותרים בסגנונות שונים מהרפתקה בבית רדוף רוחות ועד במרוץ להצלת הנסיכה פיץ'.
העולם של מריו מגוון במיוחד עם מסלולים צבעוניים ועולמות תוכן מסקרנים, אקשן וחשיבה מקורית, משחקים מרובי משתתפים מקומיים או מקוונים ובנינטנדו תמיד מפתיעים בכותרים שעולים על כל דמיון.
בבואכם לבחור את הכותר המבוקש, התייחסו גם לעולם התוכן של הכותר כמו למשל, האם הוא מתרחש במציאות דומה למציאות המוכרת לילד או להפך, בגלקסיה אחרת או בעולם דמיוני.

לבד או ביחד? ובאיזו קונסולה?

בדקו עם הילד אם הוא מעוניין לשחק לבד או עם חברים, כיוון שיש משחקים שמתאימים יותר לסולו בעוד אחרים לקבוצתיות כולל תחרותיות או שיתופי פעולה. מה שמעניק יותר מוטיבציה או ממקסם את החוויה.
כמובן שיש לבדוק התאמה של הכותר לקונסולה שיש בידיכם כמו האחים סופר מריו לנינטנדו סוויץ' וכן איך אפשר לשחק במשחק מהבחינה הטכנית בין אם בצורה מקומית או גם אונליין.
תוכלו להתבסס בתהליך הבחירה על כותרים קודמים שהילד אהב או להכיר לו כותרים חדשים. קראו יחד עמו את הסינופסיס של המשחק, הבינו על מה הוא מדבר, מה נדרש מהילד מבחינת יכולת קבלת החלטות וביצועים ואופן המשחק, חוות הדעת שיש על הכותר משחקנים שכבר התנסו, כמה עולה הכותר, איך כדאי לרכוש אותו ומה משך הזמן ביום בו תאפשרו לילד לשחק ועם מי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*