איך מאפיינים ממשק משתמש?

איך מאפיינים ממשק משתמש?

אפיון ועיצוב ממשק משתמש לאתרים, אפליקציות ותוכנות, מחייב ידע רב בכל הפלטפורמות הקיימות, ויש להתאים את הממשק לכל סוגי המסכים, לרבות מסכים בגדלים שונים של סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים נייחים וניידים. כדי לפתח ממשק משתמש ידידותי, יעיל ונוח יש לאפיין את צרכי הלקוח ולהוציא אל הפועל את האפיון והעיצוב לכלל מעשה, כלומר יש לפתח את הממשק באמצעות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות, בהתאם לתכנון קפדני ובהתאמה מלאה לדרישות העיצוב של הממשק.

פיתוח ממשק משתמש לאחר אפיון מעמיק וקפדני

כיום, נהוג לעצב ולפתח ממשקים חדשים למשתמשים באמצעות טכנולוגיות פיתוח מתקדמות המותאמות לפלטפורמות שונות, כמו סביבת פיתוח ל- WEB, לרבות פיתוח ממשק רספונסיבי המותאם באופן אוטומטי לתצוגות ולתצורות מסך שונות, וכן פיתוח לסביבת חלונות ולאפליקציות למובייל. כאמור, טרם הפיתוח ועיצוב הממשק יש לבצע אפיון קפדני של ממשק המשתמש תוך מחקר מעמיק כדי להבין את צרכי ומאפייני המשתמשים ובמטרה לספק עבורם חוויית משתמש ייחודית וידידותית.

איסוף מידע והבנת צרכי המשתמשים בממשק הייעודי

חברת מקצועית המתמחה בעיצוב ופיתוח ממשק משתמש מתחילה את עבודתה באיסוף מידע על מנת להבין את צרכי ומאפייני המשתמשים המיועדים לעשות שימוש בממשק. בעת אפיון ממשק משתמש יש להיעזר בטכניקות מתקדמות לאיסוף מידע רלוונטי כמו ראיונות עם משתמשים, שאלונים וסקרי שוק באינטרנט, הגדרת קבוצות מיקוד וקהל יעד, תיעוד פעולות המשתמש המצוי (Shadowing), ניתוח מערכת או ממשק קיים שיש לשדרג ועוד.

לאחר איסוף תוצאות המחקר המעמיק ניתן לקבוע סדרי עדיפויות וחשיבות כדי להגדיר במדויק את הקונספט הנדרש לעיצוב ולפיתוח הממשק. למעשה, הגדרת הקונספט מאפשרת להכין שרטוט סכמטי כדי להציג כיצד המערכת תפעל ותיראה למשתמש בממשק, הן מבחינה לוגית והן מבחינה ויזואלית ומבנית. באמצעות השרטוט ניתן להחליט באופן כללי על האינטראקציה הרצויה והמתבקשת עם המשתמש, ואפשר לקבוע את מודל הניווט המתאים ביותר לתפעול ידידותי ונוח של הממשק.

לאחר האפיון הכללי ניתן לתכנן גם את המעברים בין חלונות ומסכי הממשק, ולהחליט על אנימציות מקוריות למעבר בין המסכים תוך כדי אינטראקציה עם המשתמש.

ראוי לציין כי אפיון מקצועי של ממשק המשתמש מיועד למניעת נטישה של המשתמשים בזמן שימוש, כמו כן, במהלך האפיון ניתן דגש על העברת מסרים בהתאם לצרכי הלקוח, והגדרת מסרים מניעים לפעולה כדי לגרום למשתמש לפעול בצורה מסוימת בהתאם לצרכי הלקוח ומטרת האפליקציה, האתר או התוכנה.

מסמך אפיון מעמיק

חשוב להדגיש כי מסמך אפיון לעיצוב ופיתוח ממשק משתמש הנו שלב קריטי והכרחי, ואין לוותר עליו. מסמך האפיון משתנה מפרויקט לפרויקט בהתאם למורכבות ועל פי צרכי הלקוח, ניתן לרדת במסמך עד לתיאור פרטני ומדויק של כל המסכים בממשק ושל המעברים ביניהם, אך יש לציין כי מסמך אפיון כזה יקר יותר כיוון שהוא מחייב מחקר מעמיק וניסוח מסמך מפורט עד לרמת הפרט הקטן ביותר.

לקריאה נוספת בנושא: חשיבות המפרט במסגרת אפיון חווית משתמש

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*