איך להתכונן כמו שצריך ליום סיירות?

איך להתכונן כמו שצריך ליום סיירות?

הדרך אל יחידה מובחרת בצבא מתחילה בתיזוזים וריצות. איך מתכוננים ליום הסיירות הגורלי? מה בדיוק קורה שם? ומה תוכלו לעשות כדי לשפר את הסיכויים שלכם להתקבל ליחידת החלומות שלכם?

יום הסיירות, המוכר גם בשמו הרשמי יותר "יום שדה", הוא הדרך שלכם להתקבל ליחידות המובחרות של צה"ל, בתנאי שאתם עומדים בקריטריונים הפיזיים והפסיכולוגיים הנדרשים. ביום זה בודקים את רמת הכושר של המועמדים השונים ואת מידת התאמתם לסיירות השונות, כך שלמעשה מדובר ביום מיון אשר במהלכו ייקבע עתידכם הצבאי.

החשיבות של יום הסיירות

יום סיירות הוא שלב בתהליך המיון ליחידות המובחרות של צה"ל, והוא מאוד חשוב ומשמעותי להמשך הדרך. מדובר בכמה שעות שבמהלכן יחכו לכם אתגרים פיזיים ומנטליים לא פשוטים, ולכן עליכם להיות מוכנים. יש לציין שלעומת הגיבושים הצפויים בהמשך הדרך יום השדה פחות קשוח, אולם חשוב לזכור שבמהלכו אתם למעשה נלחמים על המקום שלכם. ככל שתהיו מוכנים יותר, כך תוכלו להתברג במקום שתרצו יותק בקלות.

מה קורה ביום הסיירות?

אם הצלחתם לעמוד באתגרים של יום הסיירות, בסופו תקבלו ציון. הציון הזה יקבע אם תעברו לשלב הבא, כמו שיקבע גם מהו השלב הבא. אם הצבתם לעצמכם מטרה ויש יחידה מובחרת שתרצו להגיע אליה, יום זה הוא רגע האמת עבורכם ויהיה עליכם להוכיח את עצמכם. במהלך היום תצאו לריצת 2,000, תעברו תרגילי ספרינטים, סחיבת אלונקה, חפירת בור בהתאם להוראות, סחיבת שקים בזמן ריצה ועוד. התרגילים השונים יחזרו על עצמם לאורך היום, מה גם שעליכם לקחת בחשבון שכל חברי הקבוצה יתבקשו לדרג את חברי הקבוצה האחרים בהתאם לביצועים ולהתנהגות שלהם.

כך תתכוננו כמו שצריך

כאשר רוצים להתכונן ליום סיירות, חשוב מאוד לקחת בחשבון את הזמן הנדרש לכך, במיוחד אם ברצונכם לחזק את הגוף ולהיות בכושר קרבי. כמו כן, חשוב לספק לגוף את כל הרכיבים התזונתיים שהוא צריך ולבנות תכנית תזונתית מתאימה. בנוסף, יהיה עליכם לחזק את הפן המנטלי שלכם: הישארו ממוקדים, חזקים ואל תרשו לעצמכם להישבר בקלות. עשו את הכי טוב שאתם יכולים בכל רגע נתון כדי לקבל את הציון הרצוי.

כדי להיות כמה שיותר מוכנים, מומלץ לפנות לצוות מקצועי שיכול להכין אתכם ליום הסיירות, בין אם על ידי בניית תפריט תזונתי ומותאם אישית, בין אם על ידי חיזוק הכושר הגופני ובין אם על ידי מתן טיפים שיכולים להשפיע על הביצועים שלכם.

צילום: Zabelin / 123RF Stock Photo

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*