איך לאחסן צעצועי ילדים בצורה מאורגנת ומסודרת

איך לאחסן צעצועי ילדים בצורה מאורגנת ומסודרת

אם יש לכם ילדים, לא משנה באיזה גיל, אתם ודאי מכירים את בעיית סידור החדר. זהו נושא שלא משנה כמה תדוש ותדון בו, ולא משנה כמה תסביר ותנמק, תמיד יהיה על הפרק. הצעצועים תופסים חלק נכבד מהבלגן בחדרי הילדים. השפע שקיים היום מצריך התארגנות ושיטתיות, על מנת לשמור את חדר הילדים מסודר. ליקטנו כמה עצות מועילות לעזרתכם.

מיון

על מנת שלא תצברו עוד ועוד צעצועים שבורים, או כאלו שהילדים כבר לא צריכים, מיינו אחת לכמה זמן את הצעצועים. אפשר לעשות זאת יחד עם הילדים. צרו שלוש ערימות, אחת של הצעצועים שאתם מתכוונים לשמור, אחת של צעצועים שבורים ומקולקלים, שילכו לפח, ואחת של צעצועים שאינם רלוונטיים לילדיכם, אותה תוכלו להעביר לחברים, בני משפחה, או ליד שנייה. לאחר שנותרתם עם ערימה אחת, מיינו את הצעצועים על פי סוגים, מכוניות, בובות, תחפושות, משחקי קופסה ועוד. אחסנו כל ערימה כזו במגירה משלה.

אמצעי אחסון

העיקרון בסידור חדר הילדים בצורה יעילה, הוא לאחסן את הצעצועים כך שיהיה קל לראות מה נמצא היכן, וכן, שיהיה קל להחזיר דברים למקומם. לצורך זה, מומלץ לרכוש מגירות פלסטיק שקופות, עם או בלי גלגלים, על פי הצורך, סלסלות קש פתוחות, או עם מכסה, וכוורת. במגירות הפלסטיק ניתן לאחסן משחקי קופסה, ערכות יצירה, מכוניות, בובות ופאזלים. בסלסילות כדאי לשים תחפושות, חרבות וכלי מלחמה אחרים, וקוביות עץ. בכוורת ניתן לאחסן כמה חפצים אישיים של הילד, מעט ספרים, וקופסאות עם אוספים. משחקים מרובי חלקים כמו לגו ופליימוביל, ניתן לאחסן בשלישיית מגירות פלסטיק שקופות או לחלופין במגירות עץ. הקפידו שהמגירה תוכל להישלף החוצה ולחזור למקומה בקלות.

חפצים קטנים

ילדים אוהבים לאסוף כל מיני חפצים, בסידור חדר הילדים יש לתת פתרון לכך. הפתרון הוא שוב קופסאות אחסון שונות, קופסאות מזון מפלסטיק, קופסאות עוגיות ממתכת, קופסאות פלסטיק עם מחיצות, ואף קופסאות גדולות. כל אוסף מקבל קופסה משלו ועובר לכוורת. קופסאות פלסטיק עם מחיצות הן אידיאליות לאחסון חרוזים, ממוינים על פי סוגים וצבעים, פאזלים ניתן לאחסן בקופסאות פלסטיק שקופות, ובכך נפתרת בעיית החלקים האבודים. היתרון של קופסאות הפלסטיק הוא שניתן לראות מה הן מכילות. אם השתמשתם בקופסה דקורטיבית יותר, שאינה שקופה, רצוי לרשום עליה מה יש בתוכה.

ספרים וחוברות

ספרים וחוברות מהווים חלק חשוב בסידור חדר הילדים. כשהילד קטן, אפשר לאחסן את הספרים במגירת עץ וחוברות צביעה וכדומה, במגירת עץ נוספת. כשמדובר בילד גדול יותר, ניתן לאחסן את הספרים בכוורת, ואת החוברות במעמד קטלוגי הניתן לתלייה, אותו ניתן לרכוש בחנויות לציוד משרדי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*