אוקטובר הגדול – איך מתכוננים לשנת הלימודים האקדמאית בפתח

אוקטובר הגדול – איך מתכוננים לשנת הלימודים האקדמאית בפתח

בעוד כמה שבועות צפויה להיפתח שנת הלימודים האקדמאית תשע"ח, ועשרות אלפי סטודנטים וסטודנטיות צפויים לשטוף את הקמפוסים בהמוניהם, בדרכם לתארים ולתעודות הלימודים הנכספות. מהן ההכנות המקדימות שמומלץ לבצע לפני שמתחילה שנת הלימודים ועימה הלחץ של שיעורי הבית, העבודות והמבחנים? אילו הכנות יהפכו את שנת הלימודים לקלה ונעימה יותר לאורך השנה?

רענון על מנת להיסגר על החומר המקדים הנחוץ

ברבים ממסלולי הלימודים האקדמאיים קיימת הנחה (רשמית או סמויה) של המרצים כי הסטודנטים מגיעים עם ידע מקדים מסוים, דוגמת החומר הנלמד באותו מקצוע בתיכון, חלקים מן החומר אותם לומדים במסגרת ההכנה למבחן הפסיכומטרי וכו'.

מומלץ לברר מבעוד מועד – מהם תנאי הקדם הנחוצים לקורסים אותם אתם לוקחים? במידה ואתם תלמידי שנה שנייה, שלישית או רביעית, סביר להניח שבשביל הקורסים אליהם נרשמתם בסמסטר הקרוב תזדקקו לידע מקדים מקורסים בסיסיים יותר בתואר. במקרה זה כדאי לעשות חזרת רענון קצרה על החומר הרלבנטי – זה יקל משמעותית על ההתאקלמות בקורסים החדשים. במידה ואתם תלמידי שנה ראשונה, במרבית הקורסים לא קיימות דרישות קדם ספציפיות. עם זאת, כדאי לעשות רענון גם כן, על חומר רלבנטי קודם מן התיכון או הפסיכומטרי. גם אם זה לא מוצג כדרישה רשמית, זה בוודאות יקל עליכם וייתן לכם מרווח נשימה כאשר יתחיל הסמסטר.

מימון הלימודים

כיצד אתם מממנים את שנת הלימודים הקרובה? האם אתם צפויים לעמוד בכל התשלומים הנדרשים עבור שנת הלימודים הקרובה? ועבור התואר כולו?

מרבית הסטודנטים אינם מחזיקים בסכומים הנדרשים על מנת לממן תואר שלם, ולרבים מן ההורים של הסטודנטים גם כן אין את הסכומים הנדרשים על מנת לאפשר לילדים תואר שלם בראש שקט.

לכן, קיימים מסלולי מימון שונים המותאמים לסטודנטים, ומאפשרים מימון של אחוז גבוה מכלל שכר הלימוד, ובמקרים מסוימים אף מימון מלא. הבנקים הגדולים, לדוגמה, מציעים מימון באמצעות הלוואות לסטודנטים שיכולות לכסות את שכר הלימוד במרבית המוסדות האקדמאיים בארץ, בתנאי החזר נוחים (פריסה ארוכה לתשלומים) ובריביות נמוכות יחסית. בנוסף, אפשרות מימון נוספת שמומלץ לסטודנטים לבדוק לגביה היא הלוואה למימון הלימודים אשר במסגרת תנאיה ניתן לשלם בשנות הלימודים רק את הריבית על ההלוואה, ואת תשלומי הקרן לדחות לשנים שלאחר סיום הלימודים. כך, בשנים בהן עסוקים בלימודים ניתן להתרכז בהם ולא בהחזר ההלוואה, ולאחר שמסיימים את הלימודים ויוצאים לשוק העבודה מתחילים להחזיר את מרבית הסכום המרכיב את אותה הלוואה.

אבחון וטיפול בלקויות למידה

רבים מאיתנו סובלים מליקוי למידה זה או אחר – הפרעות קשב וריכוז למיניהן הן דוגמה נפוצה במיוחד. במידה ואתם יודעים או חושדים כי גם אתם סובלים מלקות למידה מסוימת, מומלץ לגשת לאבחון מבעוד מועד, לפני שמתחילה שנת הלימודים. כך תוכלו להתחיל לטפל בבעיה מצד אחד, ולקבל את ההקלות והתמיכה המגיעים לכם ממוסד הלימודים כבר מהסמסטר הראשון ללימודים.

ניהול זמנים ותכנון קדימה – חודשי הסמסטר עצמם, ובמיוחד החודשים של תקופות המבחנים והגשת העבודות, עלולים להיות חודשים עמוסים ולחוצים. כדאי לתכנן את השנה שלכם מראש, ואפילו להכין לעצמכם לוח זמנים שנתי ושבועי. באילו ימים אתם צריכים להיות בקמפוס? באילו ימים אתם עובדים? מתי העבודות שעליכם להגיש? מתי המבחנים? כמה זמן יש לכם להתכונן לכל מבחן? פתחו לוח שנה (ממוחשב או ידני) והזינו לתוכו את מחויבויות הצפויות, ימי הלימודים, מועדי הגשת עבודות וכו'. על ידי תכנון מקדים תוכלו להתחיל את השנה ברוגע ולא להיגרר ללחץ אשר נוטה להיבנות מהר מאוד עם תחילת הלימודים וקבלת המטלות מהמרצים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*