אופציות חברתיות או דירה להשקעה?

אופציות חברתיות או דירה להשקעה?

מבט מומחים על אפיקי השקעה מניבים

פעם הכל היה ברור. דירה להשקעה הייתה השאיפה הגדולה של כולם. אהל האם זה כך גם היום? ואילו עוד אפשרויות יש? על כך תוכלו לקרוא בהמשך מאמר זה.

מה שהיה פעם

בעבר, כל אחד שאף לקנות לפחות דירה אחת להשקעה, בעיקר בשל הביטחון הכלכלי שהיא מקנה וגם בשל התשואה הגדולה של שוק הנדל"ן. כך נוצר מצב, שבו היה ביקוש גדול לדירות להשקעה והיצע גדול לדירות להשכרה. כל זה היה נכון עד לפני שנים ספורות, בהן חל מפנה בשוק ההשקעות.

נקודת המפנה

כבר לא מעט שנים, בהן בני המעמד הבינוני, שהיו מסוגלים בעבר לרכוש דירות להשקעה ולהחזיר את המשכנתא באמצעות דמי השכירות החודשיים, מתקשים לרכוש נכס נוסף ויתרה מכך, להחזיר את תשלומי המשכנתא. עובדה זו הופכת את ההשקעה בנדל"ן למסוכנת יותר מבעבר, למרות היציבות היחסית שלה בהשוואה להשקעות מסוגים שונים. יחד עם זאת, כשהבעייתיות של מחירי הדיור פרצה לתודעה הציבורית, חל מפנה בשוק הנדל"ן וכך נוצר מצב שבו פחות ופחות אנשים כיום מעדיפים את האפשרות של דירה להשקעה.

אז מה קורה היום?

כיום, מי שמצליח לצבור הון חושב פעמיים היכן להשקיע אותו. לדוגמה, האם להשקיע אותו בבורסה, האם בחברת סטארט אפ? אולי בכלל בנדל"ן בחו"ל או נדל"ן מסחרי? כמובן, לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות שלה ומן הסתם, גם אפיקי ההשקעות משתנים כל הזמן. לדוגמה, אם בעבר לא היה מס על דירה שלישית, היום המצב לא ברור ובהחלט יתכן, שזה יהיה מה שיכריע את הכף עבור משקיעים רבים.

דומה אבל שונה

אם תמיד חלמתם על דירה להשקעה כי כך גדלתם וחונכתם וקשה לכם לוותר על החלום, אבל המצב פשוט לא מאפשר, תמיד תוכלו לבחור בהשקה דומה אבל שונה: השקעה בנדל"ן מסחרי. היות שהמיסוי על דירות להשקעה מאוד מקשה על המשקיעים, אבל הוא חל אך ורק על נכסים למגורים, הרי שניתן לקנות חנות או משרד או אפילו להצטרף לקבוצת רכישה של מרכז מסחרי וליהנות מתשואה גבוהה למדי ועם סיכון נמוך יחסית. כמובן, אם בחרתם להשקיע באפיק זה, חשוב לבחור היטב את הנכס לא פחות מאשר בדיקה של דירה. הרי בסופו של דבר, בשני המקרים אתם שואפים להשכיר את הנכס וכך להחזיר את ההשקעה ואף להרוויח ממנה!

כמו בארץ, אבל בחו"ל

כאמור, באפשרותכם גם לקנות דירה להשקעה בחו"ל וכך להימנע מהמיסים המגבילים בארץ. למה זה? מפני שמטרת המיסוי היא להקשות על המשקיעים ולאפשר לזוגות צעירים לקנות את דירתם הראשונה. כמובן, אם אתם מתכננים להשקיע בנדל"ן בחו"ל, חשוב שתהיה חברה שתלווה אתכם וכך תוכלו לקנות דירה להשקעה בחברת intoo לדוגמה ולעשות זאת בראש שקט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*