אופניים שיתופיים, עכשיו גם אשדוד

אופניים שיתופיים, עכשיו גם אשדוד

עיריית אשדוד מקדמת מיזם חדש, מיזם האופניים השיתופיים, שזוכה לפופולריות רבה בעולם. בשבוע שעבר היא פרסמה מכרז הקורא ליזמים להגיש הצעותיהם למתן שירות זה בהיקף של 500 זוגות אופניים. עיריית אשדוד: שימוש באופניים מאפשרת ניידות חופשית בכל אזורי העיר ושומרת על הבריאות.

רעיון האופניים השיתופיים קונה לו יותר ויותר אוהדים בעולם ואוטוטו הוא משתלב גם בתרבות הניידות המקומית. בשבוע שעבר פרסמה עיריית אשדוד מכרז להפעלת אופניים שיתופיים וקראה ליזמים להציע את השירות בעיר.

"בשלב הראשון מדובר בהיקף של 500 זוגות אופניים מכניים אותם אפשר יהיה לשכור בנקודות קבועות בעיר, להשתמש בהם ולהניחם בנקודה הקרובה למשתמש, תוך שימוש באפליקציה מיוחדת" אומר אופיר היימן, מנהל מחלקת מכרזים בעיריית אשדוד.ֿ

הצטרפו ליותר מ-50,000 אשדודים ובואו להיות חברים שלנו בפייסבוק

בעירייה מסבירים כי שלב א' של פרויקט התחבורה הציבורית יבוא לסיומו בעוד כשבעה חודשים וזה הזמן לקדם מיזם חדש, מיזם האופניים השיתופיים, שזוכה לפופולריות רבה בעולם.

"המכרז שפורסם בשבוע שעבר מזמין יזמים להעניק שירותי אופניים שיתופיים בעירבהיקף של 500 זוגות בשלב הזה" הם אומרים ומציינים כי האופניים השיתופיים המוצעים באשדוד הם אופניים מכניים (לא אופניים חשמליים) שמותקן עליהם מכשיר ניווט (GPS) המונע גנבות ומאפשר את זיהוי מקומם של האופניים הקרובים ביותר למשתמש.

כל שיהיה על המשתמש לעשות הוא להוריד את האפליקציה אל מכשיר הנייד שלו, באמצעותה הוא יזהה את נקודות העגינה של האופניים ויוכל לבצע השכרת השירות.

במסגרת מיזם התחבורה הירוקה המעודדת שימוש בתחבורה הציבורית, ניתנה תשומת לב מיוחדת למזעור השימוש ברכב הפרטי והגברת המוטיבציה לשימוש באופניים.

לשם כך הוכפל אורך מסלולי האופניים בעיר, לאורך הצירים הראשיים. "השימוש באופניים הפך לפתרון הנוח והזול ביותר עבור רבים בעולם" אומרים בעירייה ומציינים יתרונות בולטים כמו האפשרות לנוע בחופשיות ובמחיר המשתלם ביותר, לא להתברבר בחיפוש אחר חנייה, לסייע בשימור הסביבה ובמאבק נגד זיהום אוויר, לעודד פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא.

כבר היום נראים יותר תושבים העושים שימוש באופניים אם לצורך ניידות ואם לפעילות גופנית, ובעירייה מאמינים כי מגמה זו תלך ותתרחב כפי שהיא מתרחבת בעולם.

"מיזם זה, כמו מיזמים אחרים בתחום הניידות השיתופית, הוא טרנד עולמי המציע פתרון ניידות קל ונוח בערים הגדולות. אשדוד מאמצת שימוש באופניים מתוך הכרה בערכים שהוא מביא איתו כאמור וחשיבות תרומתו לאיכות החיים והסביבה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*