אוזני סינוואר טעימות לכווווולם!

אוזני סינוואר טעימות לכווווולם!

אוזני סינוואר טעימות לכולנו!

אין ספק שהמציאות שלנו עולה על כל דמיון וכל רומן ספרותי, אבל מה שמדהים עוד יותר זה שלמרות שהתפאורה והשחקנים משתנים, יש דברים שלא – האקססוריז. במקרה שלנו – האזניים.
למען הסר ספק, המדובר הוא באזני המן. באורח פלאי יצא שגם לצורר בן ימינו מתאימות האזניים הפריכות, ולא משנה מה המילוי.

אפשר כבר לראות התייחסות מודרנית לעניין, אחרי חידודי לשון שנאמרים במכולות ובמאפיות – אוזני סינוואר.
אבל רגע לפני שניתן ביס ונדמיין את כליון אויבנו הרעים, שווה לבדוק מהיכן הגיע המנהג?

הכל נשמע עדין ביידיש.
היהודים באירופה (מה שאנו מכנים אשכנזים) התפזרו במדינות שונות. השפה שהתפשטה בין היהודים באירופה היא גרמנית מהולה בעברית, וכך (קיצרנו בסיפור, נשאיר אתכם לחפש לבד עוד ידע)  זכינו בכינוי המקסים המנטאשן. יהדות אירופה לא שכחה את הנוול, והחליטה לסגור איתו חשבון דרך האזניים (סימלי משהו, כשחושבים על זה).

הספרדים בחרו איברים אחרים – חלה מתוקה ובליבה משובצת ביצה קשה, המדמה את עינו של המן, ומכאן שמה -"בוייז'ו די פורים", העין של פורים. ואם הילד משבטי ישראל שבאשכנז אוכל את אזניו הערלות של המן, אז טבעי שאחיו שבאשכנז ימשיך בעיניי הצורר ויעקור אותן מהחלה.

יש משהו מאד מיוחד בעם נרדף, שמדמה דווקא לאוכל משביע את שאריות מעשיהם הרעים וזכרם הלא נעים של אלה שרצו להשמיד אותו, ואנחנו בעד  – מסורת זו מסורת.

וכך, לזכר הימים ההם ובגלל הזמן הזה, אחת מהמאפיות המתוקות שלנו בעיר מגישה לנו מתכון טעים טעים ופשוט פשוט (אבל אמיתי פשוט) לאזני המן.
מילה אישית מאביב מלכה, המנצח על תזמורת המאפים – "בייקרי בר זה מקום שמריח טעים כל השנה, אבל בפורים הזה אנחנו ממתיקים יותר מתמיד.  כבוד גדול לשתף עם האשדודים מתכון קליל לאזני המן-סינוואר, ומי יתן וימחקו אוייבנו גם בזכות הברכות שיש לנו על  המזונות.
חג פורים שמח!

נסיים כאמור בתודה על המתכון הטעים שקיבלנו מכל הלב מצוות "בייקרי בר" שברוגוזין 27, ואנחנו די בטוחים שיפתח לכם התאבון לעוד כמה דברים שם.
יצא טעים? בואו לספר לאביב ומירל.

במעבד מזון או במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את היבשים חמאה, קמח, אבקת אפייה וסוכר עד לקבלת פירורים, מוסיפים את החלמונים ותמצית הווניל וממשיכים לעבד עד לקבלת בצק. מוציאים את הבצק ממעבד המזון או המיקסר, לשים לגוש בצק, משטחים, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לשעה וחצי.

מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים בעזרת מערוך לעלה דק, בעובי של חצי ס"מ
קורצים עיגולים בעזרת רינג או כוס מעט מקומחים, מניחים במרכז כל עיגול כפית מילוי וסוגרים לצורת אוזן המן.

לשים בתבנית עם נייר אפייה עם מרווחים,

מכניסים לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות, ל-15-17 דקות, עד שאוזני ההמן משחימות מעט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*