מדיה חברתית ותרבות אשדודית נפגשים

מדיה חברתית ותרבות אשדודית נפגשים

צוות המכירות, הפקה, של מוסדות האמנות באשדוד ועובדי המשכן לאמנויות הבמה נפגשו ביום ראשון השבוע להרצאה מרתקת על סושיאל מדיה שהעביר עדי יהודה אדלר- מהמומחים והמובילים בתחום בארץ, במטרה להתעדכן ולהתקדם בתפיסת המרחב החברתית וללמוד אילו תהליכים קרו וכיצד הם משתנים ותורמים אנתרופולוגיות בחברה בה אנו חיים, כל זאת במטרה לשדרג ולשפר ככל האפשר את הפעילות והנוכחות של מובילי התרבות בעיר לתושבים

עדי יהודה אדלר, הוביל בעבר קמפיינים בעיר אשדוד של פסטיבלי 'מדיטרנה' ו'תור הזהב' והתחבר באופן אישי למר מוטי מלכא, מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה והגיע בהתנדבות ביום ראשון השבוע כדי להעביר הרצאה בת כשעה על העולם הטכנולוגי המתקדם. אלדר העיד, כי נתקל בחברות מסחריות רבות ש'עדיין לא שם' מבחינת אג'נדה דיגיטלית ומודעות והוסיף כי המשכן באשדוד היה מחלוצי המהפכה הדיגיטלית.

אדלר החל בהתעסקות ב"גבר הישראלי" המוביל בתקשורת הישראלית- כיצד הוצגו? לרוב גבר לבן, מובילי דעה, צברים ישראלים אולם לא היו כפי שאנו מכירים אותם היום- מהצגה של רבין וליאור מילר, דודו טופז ויהודה לוי לעומר אדם, סטטיק ובן- אל, עמוס תמם ואייל גולן שצמחו דרך תוכניות ריאליטי, ערוצי יוטיוב ובעלי השפעה אדירה כיום על החברה.

צעירים שומעים היום מוזיקה ביוטיוב למשל הרבה יותר מאשר בתחנות הרדיו, עם כל הכבוד למוזיקאים שתולים את ההצלחה שלהם בכניסה ל"פלייליסט"…. בטלוויזיה למשל- נעשה מעבר מטלוויזיות שחור לבן, מרובעות לדקות ועד לדיגיטליות- יש טלוויזיות חכמות (סמארט TV)… לא צריך יותר לחבר את ה- DVD, הטלוויזיה הפכה ליוטיוב לכל דבר.

בישראל מתייחסים היום בתחום הדיגיטל בעיקר לפייסבוק ופחות ליוטיוב שהפך לערוץ מקדם עיקרי ומשמעותי. שלטי החוצות והפרינט מאבדים את הכוח שלהם והדיגיטל תופס את הבמה- מהילדים שגדלים אל תוך העולם הזה ועד למבוגרים- כולם נמצאים שם, מחוברים דיגיטלית. בישראל השחקנים העיקריים על שלטי החוצות נמצאים על הציר הראשי של המדינה- בנתיבי איילון וגם זה במקביל להתרחשויות דיגיטליות ותקציבי עתק לפרסום ושיווק.

מוטי-מלכא

הבנקים כיום סוגרים סניפים ועוברים לאינטרנט… הרבה מקצועות מתחלפים בשנים האחרונות עם הכניסה וההעצמה של עולם הדיגיטל- משפיע על ההתנהלות שלנו. הסמארטפונים הפכו למשהו שאנחנו תלויים בו וזמינים אליו כל העת- לצערנו גם בנהיגה, גם בזמן שיחה שאנחנו מנהלים עם חברים או משפחה או אפילו מול הטלוויזיה.

בתחום התעסוקה- הרבה פרילנסרים שמתנהלים דרך האינטרנט ומייצרים פרנסה- החל מלשכור אנשים שיעבדו עבורנו בשימושים בתחומי הדיגיטל בעיקר- ניהול קמפיין, תוכן, קידום אתרים ללא צורך לשלם להם כמעסיקים… אפשר דרך אתרים כאלה כל דבר שרק רוצים לקידום פרויקטים כאלה ואחרים למעלה.

חברתית, קרה כבר שינוי בזהות החברתית והשימושים שלנו באינטנרט, כל הסביבה השתנתה- בין אם היה לנו אסימון או טלכרד כשהיינו ילדים עד לסמארטפונים החדשניים והמשוכללים ביותר. גם בכניסה לאתרי אינטרנט, כיום רוב הכניסות לאתרים עומדות דרך המובייל ופחות דרך מחשבים נייחים ואתרים רבים עברו התאמה למובייל, וסביר להניח שלא תהיה "ריגרסיה" לאחור אלא סביר שככל שהזמן יעבור כולם יהפכו ליותר ויותר דיגיטליים.

מדברים כל הזמן על החוויה של הלקוח כשהוא נכנס לאתר אינטרנט- החל מזמן הטעינה שלו שאם לוקח לו להיטען יותר מכמה שניות אנחנו יוצאים ממנו- משהו נראה לא תקין…

צריך כל הזמן לחשוב, לעשות סיעור מוחין, תיעדופים ולחשוב כיצד אפשר לגדול, עושים היום הרבה טסטים ולהבדיל מאמצעי פרסום אחרים כמו שלטי חוצות או עיתונים באינטרנט הכל מדיד וניתן לכל כל העת ולנתח כמה כניסות, חשיפות והקלקות היו- איזה תוכן עבד ונקלט טוב יותר, מה סקרן יותר את הקהל שנחשף ולמה הגיבו טוב יותר. כמובן שאת כל העולות בדיגיטל חשוב לנתח כדי ללמוד הלאה ולהשתפר כל העת.

ברשתות החברתיות עדיף שיהיו 500 לייקים אמיתיים ואפקטיביים מאשר לרכוש עוקבים… כולם מחוברים כל הזמן- מצד אחד זה מצב עצוב מאוד- החברה מצד אחד "נהרסה" ומאידך יש המון מידע וקידמה שעוזרים ומנתבים אותנו ומקצרים לנו זמנים…. הציבור איבד את הפרטיות ומזמן לא חושבים על מה הם מפרסמים- כמו למשל שהם טסים לחו"ל, יושבים במסעדות, מעלים תמונות של הילדים שלהם מגיל 'אפס' ולא חושבים לרגע מה יקרה בעוד עשור עם כל המידע הזה…

פייסבוק הוא 'קיר' ציבורי, גם אם אנחנו חושבים שהמידע זמין אך ורק ל"חברים" שלנו. כיום שותלים באפליקציות ובסמארטפונים אופציה לשמוע ולצלם אותנו דרכם גם אם הטלפון כבוי. הכל, כולל הכל חשוף ויכול להיפרץ בלחיצת כפתור.

לא צריך לחזור לחיות ב"מערה" אבל ההמלצה היא לשים לב ולצנזר את השיתופים שלנו.

כולם שמים האשטגים (#) אבל רוב האנשים לא יודעים באמת להשתמש בהם כשורה- חושבים שעושים האשטג באינסטגרם ובעצם מדובר במילות מפתח של חיפושים וכך יש יותר סיכוי שזה יגיע לאנשים הרלוונטים, לקהל היעד שקשור לעולם התוכן ולא רק באינסטגרם אלא גם בפייסבוק ובטוויטר.

פרסום וקידום בגוגל- אורגני וממומן, פילוחי שוק, מעקבים דינמיים מול לקוחות פוטנציאליים, זיהוי של אדם שנכנס לאתר… חברות ואתרים שוכרים חדרים והופכים אותם לאולפנים- וידיאו ותמונות היום חייבים להיות חלק פעיל בנפח גבוה בעולם הדיגיטל.

צוקרברג הודיע לפני כשנתיים ששום דבר כבר לא יהיה חינם. כל פוסט שיפורסם יגיע גג ל- 7% מהקהל וחברות מסחריות חייבות לשלם עבור חשיפת התכנים שלהן- פייסבוק רוצה כסף בלי הפסקה ומזמן כבר לא נחשב לרשת חברתית אלא לחברת פרסום.

קידום ממומן ומנוהל חייב להיות מתופעל כל הזמן בפייסבוק עם מסרים דינמיים שמשתנים- גם בתוכן וגם בתמונות והוידיאו המפורסמים… חיבור לדברים מוחשיים וחיבור בין העולם האמיתי לעולם הדיגיטל.

הטיפ החשוב של אדלר הוא להתחיל לנהל ערוצי יוטיוב- להעלות תכנים באופן קבוע- הפך לרשת חברתית של ממש, יש הרבה תגובות…. חשיפה אדירה לבן אל וסטטיק או לג'סטין ביבר.

לפעמים כל מה שצריך זה לזרוק אבן לאגם ולראות כיצד נוצרים וגדלים עוד מעגלים…שהולכים ומתרחבים וכל העת לספק לגולשים חוויה נעימה ומעניינת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*