האשדודים שלא חוגגים 60

האשדודים שלא חוגגים 60

בסרטי הפרומו שמציגה העיר ביו טיוב לא תראו את החצר האחורית של העיר אשדוד, זו שבאזורי ח׳, ו׳, ג׳ ו-ב׳, כמו שתראו בסרט ובתמונות אפשר גם להבין אותם, זה מצטלם רע. רע מאוד. התמונות שצולמו השבוע מתעדות הזנחה של שנים, הזנחה שמציבה אור גדול על נחיצות מנהלות הרובעים שנוסדו אך ורק למטרה זו.

לפני קצת יותר מ-7 שנים התבשרנו על הקמתן של מנהלות רובעים, כאלה שיחליפו את הועדים המתנדבים ויביאו מענה לכל בעיה ברזולוציה הרובעית, זה אומר שקם לו מנהל מדי בוקר וזו כל עבודתו, מניעת מפגעים והזנחה פושעת אצלו ברובע, בחלקת האלוהים הקטנה שלו.

זה יותר עובד ברובעים החדשים, שם האוכלוסיה דעתנית יותר ומעורבת יותר, ברובעים הדרומיים לא ניתן היה לחלום על הזנחה כזו, כי שם יודעים לנסח מכתבים ופוסטים בפייסבוק, לתייג את האנשים הנכונים כדי שדברים יזוזו אבל ברובע ח׳ וברובע ו׳ האוכלוסיה מבוגרת וחלשה, ספק גדול אם שמעה על פייסבוק ועל תיוג, ספק אם היא בכלל יודעת שיש לה מנהל רובע שזה כל תפקידו.

כפי שתראו בתמונות לא מדובר בהזנחה של ימים או שבועות, במקרה הטוב מדובר בחודשים, בתמונות לא ניתן להעביר את חוויית הריח אולי טוב שכך ואולי לא, אבל לא ניתן לתאר את ריחות השתן והצואה ממש סמוך לכניסות מגורים.

מדברים על חגיגות 60, מאות אלפים על שיווק ומליונים על מופעים, הרבה לפני הכל בואו ניתן לאוכלוסיה סיבה לקום עם חיוך, להוריד ממנה את סכנות החולדות והנחשים והריחות המזוויעים, רק אז אפשר יהיה להתפנות לחגיגות.

 

תגובת עיריית אשדוד:

אנו מברכים על היוזמה להעלות סרטון על "החצר האחורית" של השכונות הוותיקות ולסייע לנו בניסיון לעודד את התושבים להצטרף לפרויקט השפ"פים, אותו יזם ראש העיר. כידוע, עיריית אשדוד אחראית על המרחב הציבורי ומשקיעה לא מעט משאבים, כח אדם ומיכון על מנת להבטיח את ניקיונו כמו גם את פיתוחו ומראהו האסטטי. מאידך, התושבים אחראים על נכסיהם הפרטיים והעירייה מנועה מלהיכנס לשטח הפרטי. לשם כך בדיוק הגה ראש העיר את תכנית השפ"פים שנועדה לסייע לתושבים המתגוררים בשכונות הוותיקות. תכנית השפ"פים מאפשרת שיתופי פעולה בין הדיירים לעירייה כאשר העירייה, עבור תשלום סמלי בלבד, דואגת לניקיון השטח ותיחזוק הגינה. בעבר, העירייה ערכה לא פעם מבצעים כאלה לניקוי חצרות הבתים בתקווה שהדיירים ייקחו אחריות על נכסיהם וישמרו על ניקיונם. מי שעשה זאת הרוויח חצרות נקיים וטיפוח סביבתי. מי שלא – הפסיד בגדול וחבל!

מינהלות הרובע האחראים על יישום התכנית מנסים לרתום את הדיירים לפעילות משותפת עם העירייה כך שתמונות כאלה לא ייראו עוד בשכונות. למינהלות הרבעים יש הישגים לא מבוטלים של שיפור פני הרובע ובמקומות שבהם נרתמו תושבים ליוזמות העירייה ולקחו אחריות על סביבתם, אפשר לראות שינויים באיכות החיים ובאושרם של התושבים. אנו מקווים מאוד שבצד כתבות כאלה המעלות תמונות וסרטונים של "החצר האחורית", תאתגרו את התושבים להרים את הכפפה ולשתף פעולה עם העירייה. אחרי הכל העירייה מעוניינת שכל העיר תהיה נקייה ומטופחת (לא רק המרחב הציבורי) וכשהדיירים יגלו אחריות ונכונות לשמור על נכסיהם הם ימצאו תמיכה וסיוע מצד המינהלות והעירייה.

בתכנית השפ"פים התושבים יגלו את משמעות הפתגם – נותנים אצבע ומקבלים מהעירייה את כל היד. אז מי שמעוניין מוזמן לפנות ולקבל מהמינהלות את כל המידע בנושא. בהצלחה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

  1. Pingback: מנהלת הרובעים כשליחות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*