15,700 כרטיסים למופעים חולקו במתנה – השווי, מיליון ש״ח

15,700 כרטיסים למופעים חולקו במתנה – השווי, מיליון ש״ח

בעיתוי ממש לא נח מבחינת ראש העיר, מתפרסם דו״ח מבקר המדינה ונוגע באופן ישיר בבעיה שמציקה במיוחד לציבור, חלוקת הטבות למקורבים, טענה שחוזרת וצפה כל הזמן ברכילויות מקבלת היום גושפנקא משפטית ושמה את הבעיה באופן הכי מוצהר על השולחן. 15,700 כרטיסי מופעים שהציבור קנה במחיר מלא חולקו ללא תשלום וללא כל קריטריון, לנבחרי ציבור ולמקורבים.

דוח מבקר המדינה שפורסם היום מגלה התנהלות בעייתית של 2 חברות תאגידיות שבבעלותה, חלוקה של מעל 15,000 כרטיסים למופעים, בחלקם של אמנים מפורסמים בקנה מידה ארצי ללא תשלום למופעים באמפי ובמשכן לאמנויות הבמה וזאת, בניגוד למינהל התקין.

עיריית אשדוד ושני תאגידיה – החברה העירונית לתרבות הפנאי והמשכן לאמנויות הבמה – חילקו בשנים 2014 עד 2017 כ-15,700 כרטיסים בחינם למופעים ואירועים, כולל כאלה של אמנים ידועים ומובילים, בשווי של כמיליון שקל. חלוקת הכרטיסים נעשתה בניגוד לכללי מינהל תקין, לעתים אף תוך משוא פנים.

"הממצאים בדוח, מלמדים שהעירייה התרשלה בתפקידה לפקח על הליך חלוקת הכרטיסים ולהבטיח כי היא תיעשה על פי אמות המידה והתבחינים שנקבעו – דבר שהוביל לחלוקת כרטיסים שלא כדין.

אמפי פארק אשדוד – צילום עיריית אשדוד

במהלך הביקורת נמסר לעובדי משרד מבקר המדינה מידע חלקי, לא מדויק ובחלקו גם לא מהימן על חלוקת הכרטיסים, תוך כדי פגיעה בסדרי המינהל התקין".

"משרד מבקר המדינה רואה בחומרה את נתינת כרטיסי ההזמנה, ובמקרים מסוימים אף יותר מכרטיס אחד, לנבחרים או לעובדי עירייה או התאגידים העירוניים שלה שלא בהכרח במסגרת מילוי תפקידם, בניגוד לדין – נוהל משרד הפנים והנחיית היועץ המשפטי לממשלה.

עוד נכתב בדו״ח ״חלוקת כרטיסים לנבחרי ציבור או לעובדים בתוקף תפקידם על ידי העירייה או התאגיד העירוני צריכה להיעשות על פי תבחינים ואמות מידה ברורים, בלוויית רישום נאות ובשקיפות מרבית. על משרד הפנים לבחון אם יש מקום להטיל חיוב אישי על נושאי משרה ובעלי תפקידים שהיו שותפים לחלוקה שלא כדין של הכרטיסים".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה:

"על פי דו"ח מבקר המדינה, בין השנים 2014-2017, חולקו אלפי כרטיסים להופעות לילדים ומשפחות המטופלים במחלקת הרווחה בעיר. לאותם משפחות אין אפשרות לרכוש כרטיסים למופעי התרבות השונים.

עיריית אשדוד כבר ישמה בפועל את ההערות המרכזיות של המבקר בדבר הצורך לשפר את תהליכי הרישום וחידוד הנהלים בנושא, תוך שימת דגש על רישום פרטני של המשפחות".

צילום ריטה: Odrey

םם

פרסומת:

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*