תרגיל חירום לאומי

תרגיל חירום לאומי

בשבוע שעבר נערך תרגיל לאומי בכל הארץ ובאשדוד, לראשונה, תורגל פינוי לבית החולים הציבורי אסותא אשדוד. חוץ מזה נשלחו אתראות ישירות לטלפונים הניידים, פקע"ר תרגל פריצה לאמצעי התקשורת והעברת מסרים לציבור והיו גם שתי אזעקות בכל רחבי העיר.

בעת חירום, בשעה שנדרש פינוי פצועים לבתי חולים, כוחות ההצלה באשדוד ידעו את הכתובת – בתי חולים מחוץ לעיר. הפעם, בתרגיל החירום הלאומי שהתקיים בשבוע שעבר, פינוי הפצועים היה לבית החולים הציבורי אסותא אשדוד שנחשב כיום לבית החולים הממוגן ביותר בישראל. "זאת היתה הפעם הראשונה שתרגלנו פינוי לאסותא והייתה שביעות רצון גדולה ממהירות הפינוי ומקבלת מענה רפואי יעיל ובזמן קצר" אומרים באגף הביטחון העירוני שהיה אחראי על תרגול הכוחות וריכוז פעילות החירום בעיר, והוסיפו כי "אין ספק שבית החולים הציבורי אסותא מהווה נדבך מרכזי בהגשת סיוע בחירום ומגביר את תחושת הביטחון לתושבי אשדוד".

התרגיל באשדוד היה חלק משבוע חירום לאומי שבו תורגלו כל הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל ובהם גם ציבור התושבים. במהלך התרגיל, נדרשה אשדוד להתמודדות עם מספר תרחישי קיצון ביטחוניים שנקבעו ע״י מערכת הביטחון. "המטרה הייתה לתרגל את כלל הכוחות העירוניים והביטחוניים לאותם מצבי חירום קיצוניים, מתוך ההבנה כי מה שעובד בשגרה עובד גם בחירום" מסבירים בביטחון ומציינים כי כל הפעולות נעשו תחת פיקוח ובקרה על מנת להפיק לקחים ולהביא את מצב המוכנות לרמה הגבוהה ביותר.

בהתאם לאיומי הייחוס ולתרחישים, בוצעו כמה תרגילים: נפילת טילים על נמל אשדוד ופגיעה במכולת ברום, הפעלת אמצעי תקשורת להסתגרות בבתים, פינויי חירום וסיוע לבעלי מוגבלויות. נפילות טילים בעיר ובמקומות אסטרטגיים הנמצאים בסביבת העיר, בסוג התגובה ובאופן הטיפול על ידי הצוותים המקצועיים. הכנת העורף, מוכנות התושבים, בקרה על תכניות עבודה לתוכנית מיגון רשותית, מענה מידי לנושאים מבצעיים ויכולת הרשות לסייע בכלים ובציוד מכני והנדסי שכולל טיפול  משלים  ומהיר לתושב ע״י צוות חירום שכונתי.

הביטחון העירוני ואגפי העירייה תורגלו במתן סל סיוע לתושבי העיר בזמן חירום, וכן במקומות בהם ישנה פגיעה ישירה כאשר המטרה הינה להחזיר את המקום לשגרה באופן המהיר ביותר ולתת מענה מקיף של כל הגורמים, במטרה לשמר רמת ביטחון גבוהה אצל התושבים (24/7). אשדוד, זוכה לתשבחות מגורמי צבא על פעילותה בחירום ולציונים גבוהים בכל המבדקים שפקע"ר עורך בעיר. לאור ניסיונה הרב והתרגולים הרבים שהיא מקיימת לאורך כל השנה, היא זכתה לציון הגבוה ביותר ברמת המוכנות וביכולת התפקודית, ובמהלך התרגיל היא הוכיחה את יכולותיה מול כל תרחישי הייחוס שנקבעו לה. בביטחון מוסיפים כי "בתקופה האחרונה העירייה שוקדת על פיתוחים בנושא הקשר עם התושב ומענה איכותי ומקצועי בעת חירום".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*