שפות שכדאי לדעת היום בשביל לקחת את הקריירה שלכם צעד נוסף קדימה  

שפות שכדאי לדעת היום בשביל לקחת את הקריירה שלכם צעד נוסף קדימה  

לאורך ההיסטוריה המתועדת, תמיד היו שפות שנחשבו לשפות בינלאומיות מובילות. במזרח התיכון, למשל, הייתה נהוגה פעם הארמית כשפת המשכילים והשפה שבה ניהלו קשרים מדיניים ועסקיים. מאוחר יותר, השפה הרומית והלטינית תפסו מעמד נכבד ביותר וכיום, אין ספק כי השפה הבינלאומית ושפת העסקים היא בראש ובראשונה אנגלית.

כל מי שרוצה לקחת את הקריירה העסקית צעד נוסף קדימה חייב להשקיע לא רק בשיפור האנגלית אלא ברכישת הרובד העסקי של השפה. יש סיבה טובה מאוד לכך כי קורס אנגלית עסקית נעשה פופולרי מאוד שכן הוא מאפשר שדרוג מקצועי בכמה רמות. לאנשי עסקים, יזמי הייטק, מנהלים, אנשי מכירות בחברות יבוא יצוא ובעוד מגוון תפקידים חשוב לדעת אנגלית. אנגלית עסקית מועילה מאוד לכל מי שחותר לרילוקיישן ולמעשה גם לכל מי שעושה את צעדיו הראשונים, בפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטה נחשבת. אין ספק, שפור האנגלית יכול להועיל גם לסטודנטים שרוצים לעבור בהצלחה מבחן אמיר ואפילו לקבל פטור באנגלית.

עסקים עם המזרח, הרחוק

מי שבקיא ברבדים השונים של אנגלית עסקית יכול לעשות עסקים בכל העולם. יחד עם זאת, ישנן תרבויות שבהן מי שדובר את השפה המקומית זוכה להרבה מאוד נקודות זכות. דוגמא לכך אלה מדינות המזרח הרחוק. הכלכלה הסינית אמנם רחוקה מלהחליף את זו האמריקאית בתור הכלכלה שמובילה את העולם, אבל זו בהחלט כלכלה עצומה ומרכזית. למרות השיפור בנושא והפתיחות של הסינים למערב, עדיין כדאי להכיר לפחות כמה וכמה מושגים בשפה הסינית ולא יזיק גם להיחשף להיבטים התרבותיים השונים כל כך הנהוגים שם. כדאי לזכור כי הישראלי הממוצע מכיר באופן די מעמיק את התרבות האמריקאית, ולו בשל החשיפה התרבותית הכמעט יום יומית. התרבות הסינית, לעומת זאת, נחשבת כאן לעולם בלתי נודע. מי שמעוניין להזניק את הקריירה, היכרות עם השפה הסינית בהחלט תועיל מאוד.

ראוי לציין שגם שפות אחרות שמגיעות מן המזרח הרחוק בהחלט ראויות לתשומת לב. הכלכלה היפנית, עם כל הקשיים שהיא חווה בשנים האחרונות ולמרות סביבת הריבית האפסית, עדיין נחשבת לכלכלה חשובה ומשפיעה. ידיעת השפה היפנית או לפחות היכרות עם יפנית מדוברת יכולה להיות יתרון יחסי לכל מי שרוצה להזריק אדרנלין לקריירה. גם כלכלות נוספות כגון זו הקוריאנית ראויות לתשומת לב והיכרות עם השפה בהחלט לא תזיק.

פורטוגזית וספרדית ועוד שפות שפותחת בפניכם את העולם

בארץ, לא רבים הם האנשים שמבינים עדיין עד מה רב כוחה של הפורטוגזית בעולם. אך עובדה היא כי בשפה זו ניתן לתקשר עם אחוז נכבד מאוכלוסיית העולם. מדינות שונות בדרום אמריקה, אשר נחשפו למערב בעיקר דרך אימפריות ימיות כדוגמת הפורטוגזים, נושאות עד היום הזה את התזכורת בדמות הפופולריות של השפה הזאת. כל מי שביקר בברזיל, שמע את השפה הזאת מכל עבר וכך גם כל מי שטייל בדרום אמריקה או ביקש לעשות שם עסקים.

גם ספרדית, ויש לזכור שספרד הייתה מדינה בעלת מסורת קולוניאליסטית לאורך שנים, הינה שפה חזקה שנפוצה בכלכלות חזקות ומתפתחות. בארגנטינה וכמובן במדינות כדוגמת מקסיקו, ספרדית היא השפה ואלה מדינות שצפויות להוביל קדימה את אמריקה הלטינית. אגב, כדאי להזכיר שגם האוכלוסייה ההיספנית בארצות הברית נמצאת בעליה כך שאפילו שם, ידיעת שפות נוספות מלבד אנגלית ממש לא תזיק.

באירופה, אין ספק שלאחר פרישת בריטניה מהאיחוד יש רק מדינה אחת הראויה להיחשב כמובילה. הראש הכלכלי של האיחוד זה כמובן גרמניה ולכן זו שפה שיכולה להועיל לקריירה שלכם. למעשה, הכלכלה הגרמנית, לצד כלכלות סין ויפן, היא מהחזקות בעולם וכל מילה נוספת, מיותרת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*