ריח של שינוי באוויר

ריח של שינוי באוויר

אניה עם 16 מכולות של כובעים עגנה הבוקר בנמל אשדוד. למה 16 מכולות של כובעים אתם שואלים? כדי שיספיק לכל אותם ספקנים שאמרו שהעיר הולכת להתחרד והמועצה הבאה תורכב רק מחרדים, העיר תיסגר, ובית שמש תראה כמו רחוב שנקין לעומת אשדוד. הם צריכים לאכול את הכובע? צריכים. 16 מכולות יספיקו? אולי.

המהלך הפוליטי שרקח הדוקטור השאיר לא מעט אנשים בבעיה מוסרית, מה עושים עם כל שנאת החינם? מסתבר שגם הצד השני נפרד ממנה בלי הרבה יסורי מצפון, כי ככל הנראה לא היתה ממש שנאה, אלא יצרים פוליטיים. ויצרים פוליטים מוחקים רק בעזרת מהלכים פוליטיים.

העובדה ששמעון כצנלסון והלביאות נכנסו לקואליציה לפני ש״ס זו אמירה. אמירה חזקה שמלווה במכה מהדהדת על השולחן. שלום בית לפני הכל!

יחיאל לסרי התחייב לפני הבחירות לקרוא לכולם (כמעט), אמרו שזו סיסמת בחירות נדושה ושהם לא מאמינים לו, עם הניצחון אמר לסרי בנאומו שהמשימה הקשה ביותר היתה ותהיה לאחד את העיר, להעלים את השנאה שפרצה, ולקיים קואליציה ברת קיימא שתצליח לשקף באמת את הלך הרוח האשדודי.

גם אז הרשת געשה, ״הוא יתנקם בכל מי שלא היה איתו״ זעקו הכותרות ״אשדוד תהפוך לבית שמש״ וחצי עיר איימה בנטישה. ואז החל המשא ומתן הקואליציוני.

אגודה סגרה ראשונה, ואז זה קרה, ש״ס חשבה בדיוק כמו כל המתנגדים הגדולים שלה והיתה בטוחה שהולכת לקום קואליציה צרה עם ״לוק חרדי״, היא הגיעה עם חיוך של 6 מנדטים ורשימת קניות שנכנסה 10 דקות אחריה לחדרו של גבי כנפו, מנהל המשא ומתן מטעם ראש העיר.

כנפו שהביט ברשימה המתארכת החל להזיע, ״איך זה יסתדר לו עם קואליציה רחבה אותה מבקש ראש העיר? אז זהו שזה לא יסתדר. תנועת אשדודים הגיעה אחריה עם רשימת קניות קצרה מזו של ש״ס אך ארוכה מדי בשביל סיעה עם 2 מנדטים. כנפו הבין שהוא נדחק לפינה, כיבה והדליק את ה-WAZE וחישב מסלול מחדש.

״לא יכולה להיות קואליציה רחבה ללא שמעון כצנלסון ו-6 המנדטים שלו״ אמר לעצמו, ומשם הושקע המאמץ בסגירה עם כצנלסון, היות ומשה דנינו שניהל עבור סניה את המו״מ היה זה שהוסמך גם מטעם הלביאות, המרתון נגמר עם 2 החתמות. כנפו הבין שאם כבר להתגמש, עדיף להבטיח קואליציה רחבה ככל שאפשר. 8 מנדטים בשעתיים הצליח כנפו לאסוף כשסיעת ש״ס מסתכלת מהחלון הקטן ומנסה להבין מה קרה פה?

בשבוע הבא, ולאחר התייעצות עם מועצת החכמים יחזרו ש״ס לשולחן המשא ומתן, והפעם הרשימה תהיה קצרה בהרבה, אבי אמסלם שהיה במשך שבועיים על גג העולם ייאלץ לנחות ולקבל את חלקו כדי לקחת חלק בקואליציה. כנפו ולסרי יכולים להיות רגועים הרבה יותר כשהרוב הקואליציוני בכיסם, ומי שרוצה להצטרף… בשמחה רבה.

אבי אמסלם, יו״ר סיעת ש״ס וללא ספק המנצח הגדול של בחירות 2018 קיבל שיעור ראשון בפוליטיקה. הוא יכל על פניו להיות הסגירה הראשונה של לסרי, שלא שוכח מצד אחד את התמיכה שללא ספק הביאה אותו לניצחון, אבל לסרי גם לא שוכח את המחאה ואת האווירה שהיתה בעיר ב-5 החודשים שקדמו לבחירות, ואת זה בעיקר, יותר מכל הוא מתכוון לשנות.

את השיונוי מתחילים להרגיש בנוכחות של ראש בעיר בשטח, הוא הפנים את הביקורת על העדרותו ובמקום להיפגע בחר לתקן, אף ראש עיר לא רוצה לנצח ב-40% ואם צריך לתקן, מתקנים. גם ממקורבים לראש העיר נודע כי דברים הולכים להשתנות, המועצה המגוונת היא רק הסנונית הראשונה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*