קידום אתר אינטרנט – האם נראות האתר וחוויית המשתמש בו חשובים?

קידום אתר אינטרנט – האם נראות האתר וחוויית המשתמש בו חשובים?

התשובה לשאלה בכותרת היא ברורה. אם להדגיש אותה עוד יותר: לא רק ששני מרכיבים אלה חשובים, הם החשובים ביותר. קידום אתר הוא גם תנאי הכרחי להצלחה וגם פועל יוצא שלה. יש לכך קשר ישיר והדוק עם חוויית משתמש, שהיא מרכיב קריטי לגלישה ממושכת באתר וממילא להגדלת הסיכוי להניע את הגולשים לפעולה ולהפוך אותם בתוך כך ללקוחות.

אתר תדמית הוא חלון הראווה של עסק, אבל עיצובו והעצמת הנראות שלו נועדו כדי למשוך גולשים אל האתר ולעניין אותם בעת גלישתם: לענות על צורך שלהם, להעניק להם ערך מוסף, לספק להם מוצר או שירות באמצעות גלישה פשוטה וביצוע קל של ההזמנה ושל התשלום. בניית אתר תדמית לא נועד רק לנוי ולהידור אלא מהווה אפיק שיווקי חשוב ומרכזי.

מיקום חשוב אבל הוא אינו חזות הכל

קידום אתר הוא אינטרס ברור ומוצהר של בעלי האתר, אבל המיקום אינו חזות הכל. חשוב להם להגדיל, להרחיב ולהעיר את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים, לעורר עניין וביקוש אצל הגולשים באתר ולהניע אותם לרכוש את המוצר או את השירות שמוצע להם בו. הקידום הוא תוצאה משוקללת של האלגוריתם של גוגל ושל מקדמי אתרים הרוכשים ידע ומתעדכנים כל העת בחידושים ובדרישות של גוגל. קידום ממומן הוא אמצעי יעיל לדחיפת האתר בשלבי ההרצה שלו ובעת קיום קמפיינים ממוקדים ותחומים בזמן. יחד עם קידום אורגני נהנה האתר ממכפיל כוח חשוב.

מה אתם מוכרים?

קידום אתר מתבצע באופן טבעי ויעיל כאשר הוא כולל תוכן איכותי, יש בו קישורים איכותיים, מתבצעת בו עבודת אופטימיזציה שוטפת. יש חשיבות למהירות הטעינה של האתר הואיל וסבלנות הגולשים עלולה לפקוע מהר מאוד אם הוא יעלה באטיות. לחוויית המשתמש יש חשיבות שלא ניתן להפריז בתיאורה: גולשים לא אוהבים להתאמץ ולהסתבך. המידע אמור להיות נגיש וזמין, כמו גם הטופס המקוון למילוי פרטים ו/או לביצוע הזמנה.

יש לכם זמן קצר ביותר, קצוב וחולף, ליידע את הגולש, לתת לו תשובה לשאלה שהוא שואל- מה אתם מוכרים. בתוך התשובה צריכה להיות מובלעת הסיבה לכדאיות ההעדפה שלו את המוצר או את השירות שלכם. האתר שלכם אמור לעניין את הגולש, להנעים את גלישתו, לספק לו חוויה אסתטית.

קידום אתר מבוסס על פרמטרים שונים. לנראות שלו (לעיצובו) ולחוויית המשתמש שהוא מציע יש חלק מרכזי בקידומו הואיל ואלה הם שני אלמנטים שעשויים להאריך את משך גלישת הגולשים באתר ובתוך כך להפוך אותם ללקוחות. אתם לא יכולים לוותר על המאמץ המתמיד הכרוך בקידום האתר שלכם, הואיל ומיקומו בעמוד הראשון בגוגל חושף אתכם בפני כמות בלתי ניתנת לאומדן של גולשים בעוד המשמעות המעשית של היעדרותכם ממנו עלולה להיות כישלון עסקי.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*