קונים מיטה? אל תשכחו להשקיע גם בבסיס

קונים מיטה? אל תשכחו להשקיע גם בבסיס

לצד היותה רהיט שמשפיע על הקו העיצובי הכללי של חלל הבית, המיטה היא פריט חשוב שמתפקידו להבטיח את בריאותנו הכללית עם שינה ערבה וכל שכן את בריאותנו האורתופדית באמצעות בחירת מוצר איכותי.

אולם בעוד שמרביתנו מקפידים לתת את הדגש על בחירת המזרן האיכותי ביותר, הרי שרבים נוטים לשכוח את תפקידו הבלתי מבוטל של בסיס המיטה. נכון יהיה להגיד כי מדובר בפריט עיצובי שמשפיע על הנראות הכללית של החדר, אך תפקידיו הם הרבה יותר משמעותיים החל משמירה על בריאות הגב ועד להארכת חיי המדף של המזרן.

לא מתפשרים על חומרי הגלם

בהגיענו לחנות הרהיטים, לרוב יוצאו לנו מגוון רחב של מיטות קומפלט הכוללות בסיס מיטה יחד עם מזרן לבחירה.

אל תמהרו לבחור את המיטה שלכם על-פי המזרן, והקפידו לבסס את הקנייה בראש ובראשונה על-פי הנתונים שמובאים מן המוכר על בסיס המיטה. זכרו כי מדובר בשלדה שמטרתה לעמוד במשקל עקבי לאורך זמן. על כן, ההמלצה הגורפת היא לרכוש בסיס מיטה מעץ מלא שנהנה ממוניטין של חומר גלם איכותי וקשיח.

שמירה על בריאות המזרן

איתנותו של המזרן איננה תלויה אך ורק בחומרי הגלם וסוג הריפוד שעליהם הוא מבוסס, אלא גם על בסיס המיטה שעליו הוא מונח.

בסיסי מיטה איכותיים מבוססים על לוחות עץ במרווחים אחידים. מרווחים אלו מאפשרים למזרן 'לנשום' בחלקה של המיטה הפונה אל עבר הרצפה. נתון זה מצמצם את הלחות המצטברת במזרן ומאפשר לשמור על בריאותו לאורך זמן רב יותר.

נוחות השינה

חשבתם שהמזרן שלכם הוא שומר הסף של נוחיות השינה? כדאי לתת גם קרדיט לבסיס המיטה. אם נחזור אל הסעיף הראשון שציין את לוחות העץ במרווחים עקביים, הרי שמתן פתח לנשימה עבור המזרן מן הצד אשר פונה אל הרצפה, גם מונע את התחממות המזרן.

בסיס מיטה איכותי אשר נבנה תוך הקפדה על כללים אלו, מאפשר להפחית את חום המזרן והלחות וגם מאפשר שינה נינוחה ועמוקה יותר.

עמידות בפני פגעי מזג האוויר

ישראל ידועה במזג האוויר הקיצוני שמתחלף בין חורף קר ויבש לבין קיץ חם ולח. מומלץ להקפיד ולרכוש בסיס מיטה המבוסס על עץ מלא, וזאת לאור עמידותו הרבה בפני פגעי מזג האוויר.

שינויי החום קור בין העונות ובין היום ללילה, עלולים לפגוע בחומרים שאינם איכותיים, לגרום להם להיסדק ואף ליצור התקערות מסוימת אשר תורגש באיכות השינה ובצורתו של המזרן. עץ מלא אמנם יקר יותר מחומרים מקבילים, אך הוא מציע עמידות גבוהה בפני פגעי מזג האוויר וחיי מדף ארוכים יותר של כל המיטה.

סיכום דבר

מבלי להתפשר על הפן העיצובי, הקפידו לוודא שבסיס המיטה המסופק כחלק מן המיטה, הינו מוצר איכותי המבוסס על חומרי גלם עמידים. אל תמהרו ללכת שבי אחר הצעות דוגמת מיטות זוגיות במבצע, והקפידו לבסס את ההחלטה שלכם בראש ובראשונה על חומרי הגלם הכוללים את איכות המזרן ואיכות השלדה שמרכיבה את המיטה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*