צווים מנהליים לפז בתי זיקוק אשדוד ולדלק פי גלילות אשדוד

צווים מנהליים לפז בתי זיקוק אשדוד ולדלק פי גלילות אשדוד

המשרד להגנת הסביבה הוציא צווים מנהליים לפז בתי זיקוק אשדוד ולדלק פי גלילות אשדוד בעקבות ריכוזים גבוהים של בנזן בסביבה; במידה והחברות לא יעמדו בצווים – המשרד יורה על נקיטת צעדים נוספים, כולל סגירת מתקנים

• לאחר שנוטרו באזור התעשייה הצפוני באשדוד ריכוזים העולים על הריכוז המרבי היממתי שנקבע למזהם בנזן, המשויכים לפעילות המפעלים פז בית זיקוק ודלק פי גלילות, הוציא המשרד להגנת הסביבה צווים מנהליים לחברות ולמנהליהן המורים לפעול למניעת זיהום האוויר • אם לא יעמדו בצווים – המשרד יורה על צעדים נוספים, ובהם צמצום פעילות מתקנים או סגירתם • במקביל, המשרד הוציא לשני מפעלים אלו התראות וזימון לשימוע בגין חריגה שנמצאה במספר מתקני ייצור

• הצווים המנהליים שהוצאו, לפי סעיף 45 לחוק אוויר נקי, הם בדומה לצווים שהוציא באחרונה המשרד לחברות במתחם בז"ן בחיפה

המשרד להגנת הסביבה הוציא היום (ב') צווים מנהליים למניעה או לצמצום זיהום האוויר מכוח סעיף 45 לחוק אוויר נקי למפעלים פז בית זיקוק אשדוד בע"מ ודלק פי גלילות שותפות מוגבלת אשדוד ולמנהליהם. זאת, בשל ריכוזי בנזן העולים על הריכוז המרבי היממתי שנקבע למזהם זה בתקנות איכות אוויר, כפי שנוטרו באזור התעשייה הצפוני באשדוד במועדים שונים, ואשר נמצא כי הם נובעים מפעילות שני המפעלים.

כמו-כן, נרשמה חריגה מעל ערך הסביבה השנתי של בנזן בשנת 2017 (ערך הסביבה המעודכן של בנזן נכנס לתוקף ב- 1.1.2017). יודגש, כי במידה והחברות לא יעמדו בהוראות הצווים, המשרד יורה על שינויים בפעילות, צמצום פעילות מתקנים או סגירתם (כפי שיורחב בהמשך).

במקביל, הוציא המשרד להגנת הסביבה התראות וזימון לשימועים בגין הפרת תנאי היתר הפליטה (פז בית זיקוק אשדוד) והפרת תנאי רשיון עסק (פי גלילות אשדוד), לאחר שבבדיקות פתע שערך לאחרונה המשרד בארובות מפעלים אלה נמצאו חריגות מריכוזי הסף למזהמים כפי שנקבעו בהיתרים.

על פי הצווים נדרשים החברות ומנהליהן לנקוט מיידית בפעולות למניעה ולצמצום זיהום האוויר של המזהמים בנזן ו-TOC, ובפז בית זיקוק אשדוד גם למזהמים חלקיקים ו-NMVOC (ראו בהמשך הרחבה על מזהמים אלה).

זאת ועוד, בהתאם לצווים נדרשות שתי החברות לבצע מיפוי של מקורות הבנזן לרבות בחריגות שאירעו; להתקין מערכות ניטור רציף של מזהמים באמצעות חישה מרחוק על גדרות המפעל (פז בית זיקוק אשדוד); להתקין מערכת לאיתור בנזן (פז בית זיקוק אשדוד); להפעיל צוות חירום לאיתור ומניעת פליטות בנזן בעת מדידה חריגה; וליישם תוכנית להפחתת פליטות בנזן ולמניעת חריגות מהריכוז המרבי היממתי.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*