פסי צבירה וחשיבותם בהולכת חשמל

פסי צבירה וחשיבותם בהולכת חשמל

חשמל הוא האנרגיה שמניעה את העולם ואת כל אשר בו. והפעם נדבר על הקשר שבין חשמל לבין צבירה. אנו מכירים צבירה במשמעות של רכוש ונכסים וכל זה הינו חלק מהעולם המודרני. לכל אחד חיבה לפריטים כאלה או אחרים שמאוחסנים בבית, בארון או בכספת.

אולם המשמעות של פסי צבירה קשורה לתחום אחר לחלוטין – חשמל. מסתבר שחשיבותו של כל פס צבירה מרובה ובזכות המידע שמתקבל מחברת תמחש, תוכלו להבין על כך.

היכן ממוקמים פסי צבירה

בכל מקום שבו קיימת מערכת הולכת חשמל מודרנית, שם תוכלו למצוא די הרבה מאותם פסי צבירה רבי משמעות. בין התפקידים החשובים ביותר שלהם ניתן למצוא את הקיבוע או האיזון של המתח החשמלי, לפי צרכי מערכת ההולכה ואספקת החשמל ותוך שמירה על בטיחות מרבית. את הפסים הללו ניתן למצוא בכל מיני שלבים במערכת ההולכה, למשל, בתחילתם של קווי החשמל. נוהגים להתקין אותם לפי הצורך גם בעמודי חשמל, ובמרחקים קצובים.

מדוע הפסים חשובים כל כך

המתח הזורם במערכת ההולכה עלול להשתנות ו"לקפוץ" בצורה של גל. עליות או ירידות במתח החשמל אינם דבר רצוי. קפיצות מתח, ככל אשר יש כאלה, עלולות להזיק למערכת ההולכה עצמה וגם למכשירי החשמל המצויים ברשות הצרכנים.

ככל שקפיצות המתח מרובות, כך גדל הסיכוי להיווצרות נזק למכשירים השונים, החל במקררים, דרך מחשבים וכלה במזגנים. אמנם לא ניתן להעלים לחלוטין את השינויים במתח החשמל אבל בהחלט ניתן לנקוט את האמצעים להקטנת האירועים האלה והפיכתם לזניחים ככל האפשר.

על מנת שכל אותם פסי צבירה יבצעו את תפקידם על הצד הטוב ביותר, יש לייצר אותם ולהתקין אותם בצורה נאותה וללא סטיות. בייצור הפסים נעשה שימוש בחומרי גלם נבחרים, כדוגמת מתכות, אלומיניום, נחושת ומרכיבים נוספים.

את גודלם של הפסים קובעים לפי המיקום המיועד שלהם ובהתאם לצרכי מערכת ההולכה וחישובי מתח, טמפרטורה, לחות וכיוצא בזה. המתכננים והמהנדסים יקבעו בדיוק איזה גודל של פס צבירה דרוש ומה יהיה המרחק האידיאלי שבין התקנה של פס אחד לבין התקנה של הפס הבא בתור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*