פיתרון יצירתי לחסם הגדול של תמ״א 38

פיתרון יצירתי לחסם הגדול של תמ״א 38

תמ״א 38, אחד הפתרונות היצירתיים והמבוזבזים יש לומר להתחדשות עירונית שעד היום לא מימש ולו עשירית מהפוטנציאל הגלום בו.

פיתרון ה-win win שנולד אמנם בעקבות בעיית החשש מרעידות אדמה אבל מצא את עצמו כפיתרון אידיאלי לשיקום שכונות ותיקות, פיתרון למצוקת הדיור ובעיקר לשיפור ויזואלי לפני העיר.

הבעיה והחסם העיקרי היה פיתרון מקומות החניה. לקבלני התמ״א היה קשה מאוד לספק פיתרון ומקומות חניה בהתאם לתקן הנדרש, כך נתקעו עשרות פרוייקטים שיכלו מזמן להסתיים לרווחת התושבים אך האישורים ממשיכים להתעכב.

אתמול יצא ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי בפוסט המבשר על פיתרון יצירתי. מצ״ב הפוסט שפרסם ראש העיר שמסביר את הבעיה ואת הפיתרון בצורה מפורטת:

אחד האתגרים שעיכבו עד עתה חלק מיוזמות התמ"א באשדוד, הייתה מכסת מקומות החניה חדשות לפרוייקט.
זה פשוט. כדי שיהיה אפשר לעשות את התמ"א, אנחנו צריכים לאשר לקבלן לבנות דירות חדשות, שמכירתן מממנת את עלות הפרוייקט, לכול דירה חדשה שיוצרים, צריך לוודא שיש תשתיות נדרשות, וחניה היא אחת מהם.

אבל מה הבעיה? שלפעמים לא ניתן לייצר מקומות חניה חדשים למרות הרצון הטוב של היזם, ואז ישנה דילמה, בין הרצון לאשר את הדירות החדשות כדי להביא בשורה לדיירים שגרים במבנה ישן ומשוועים להתחדשות, מול החשש הברור של גורמי התכנון, שלאנשים לא יהיה היכן לחנות בקרבת ביתם.

לאחר דיונים ארוכים, קיבלתי החלטה ובתום תהליך עבודה ממושך, שהובילו מהנדס העיר דורון חזן וראש מינהלת ההתחדשות העירונית ליאור לוי, מצאנו פיתרון מאוזן לאתגר.

מעתה ואילך, נאפשר ליזמים שירצו לקדם תמ"א ויתקלו בבעיה דומה לקדם את הפרוייקט, כנגד תשלום מיוחד לקרן חנייה של עיריית אשדוד. הכספים שיצטברו בקרן ישמשו להקמת חניונים ציבוריים, בדיוק כמו "אחוזת החוף" בתל אביב, שבהם תהיה חניה חינם/בתשלום סמלי לאותם דיירים שיקנו את הדירות ללא החנייה.

אדריכל העיר רם אהרוני כבר הכין ואישר מולי את המיפוי להקמת החניונים החדשים שיאפשרו לנו לאשר עוד פרוייקטים חדשים של תמ"א, והם ינוהלו בעתיד על ידי העירייה.

00

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*