פירוק שיתוף בדירה

פירוק שיתוף בדירה

הליך הגירושין אינו הליך קל כלל ועיקר. בתקופה האינטנסיבית הזו כש"ביחד" הופך ל"לחוד", אוספים בני הזוג כל אחד את חפציו האישיים ועוזבים את הדירה המשותפת. עם זאת, במקרים רבים נאלצים המתגרשים להתמודד עם חלוקת נכס משותף – דירה או בית – אשר רשום על שניהם בטאבו. או אז נשאלת השאלה כיצד ניתן יהיה לחלק את הרכוש בין הגבר לאישה.

דברים שכדאי לדעת על פירוק שיתוף דירה:

הליך פירוק שיתוף בדירה כולל שני מצבים עיקריים:

  • אחד מבני הזוג מוותר על הנכס – ישנם בני זוג אשר אינם אוהבים את הדיונים הארוכים בבתי המשפט. משום כך, הם מגיעים לידי הסכמה שאחד מבני הזוג ישלם כסף לשני ובכך יקנה את חירותו. עם זאת, מדובר במקרים בודדים למדיי, כאשר כל אחד מבני הזוג אינו מוכן לוותר על הנכס השייך לו.
  • עתירה לבית המשפט – העתירה מתבצעת כאשר לא שוררת בין בני הזוג הסכמה לגבי חלוקת הנכס. במצב זה, אחד הצדדים שוכר עורך דין ומגיש תביעה שנועדה לגרום לפירוק שיתוף דירה. במקרים רבים, הנכס שבבעלותם של בני הזוג נמכר (למרות ההתנגדות של אחד מהצדדים), והכסף מחולק בין בני הזוג.

כיצד עושים זאת בפועל?

קיימות כמה דרכים לפרק נכס משותף. אחת הדרכים נקראת "חלוקה בעין". כלומר, אם לבני הזוג יש שתי דירות שיש להן ערך שונה, כל אחד מבני הזוג המתגרשים יקבל דירה אחת, בעוד בן הזוג שקיבל את הדירה בעלת הערך הגבוה יותר ישלם את ההפרש לבן הזוג השני. מנגד, כשלא ניתן לחלק בפועל את הנכסים, אפשר למכור אותם לצד שלישי ולהתחלק ברווחים.

בית המשפט יכול שלא לקבל את הבקשה לפירוק שיתוף דירה, במקרה שבו היא לא נעשתה בחוסר תום לב. כלומר, מצב שבו אחד מבני הזוג הגיש בקשה לפירוק מתוך כוונה להפעיל לחץ על הצד השני.

חשוב לבחור עורך דין מקצועי

אם אתם נמצאים לקראת הליך גירושין ויש לכם נכס משותף, כדאי לבחור עורך דין מקצועי שיוכל להילחם על זכויותיכם ולנסח כתב אישום טוב ומשכנע עבור בית המשפט. כאשר אתם מחפשים עורך דין, אלה כמה פרמטרים שכדאי לבחון:

  • ניסיון – מומלץ לבחור בעורך דין מנוסה, ולא בעורך דין שפתח את משרדו לפני שנה. כך תוכלו לוודא כי שהמקרה שלכם מצוי בידיים טובות.
  • הבנה טובה בינכם לבין עורך הדין – חשוב שכבר בפגישה הראשונה תשרור בינכם לבין עורך הדין שייצג אתכם הבנה מלאה. אחרי הכול, זה האדם שילווה אתכם לאורך כל התהליך. אתם תצטרכו להיפגש עמו פעמים רבות, והוא זה שייצג אתכם בבית המשפט.
  • המלצות – בהליך מורכב כמו גירושין, חשוב שיעמדו לצדכם האנשים שאוהבים אתכם – בני המשפחה והחברים – והם אלה שיתמכו בכם בכל עת. מעבר לכך, הם יוכלו להמליץ על עורך דין טוב שיוכל להשיג עבורכם את סכומי הכסף המגיעים לכם.

שומרים על זכויות הילדים

אם לזוג המתגרשים יש ילדים משותפים, בית המשפט יקבע תמיד בהתאם לטובתו של הילד. המטרה היא שבסופו של דבר יהיה לילד מקום לגור בו, גם כאשר ההורים מתגרשים. משום כך, פירוק הדירה יכול להיעשות רק לאחר ששני ההורים הסדירו מקום מגורי חלופי לילדיהם.

* נכתב בשיתוף אתר עו"ד בתיה אשורי, המתמחה בענייני משפחה, ירושה ומקרקעין – www.family-online.co.il

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*