פורים שמח / שניר אלמליח

פורים שמח / שניר אלמליח

ימי הפורים אלו ימים מיוחדים שניתנו לעם ישראל לחגוג בהם ולשמוח זכר לניסים והנפלאות שנעשו להם בימי מרדכי ואסתר, ובעיקר הישועה הגדולה לה זכו להנצל ממחשבת המן הרשע להשמיד את העם היהודי.

מסיפור מגילת אסתר נלמדים דברים רבים לחיי היום יום של הפרט והכלל, אבל אחד הדברים המיוחדים שאנו למדים זה, שלפעמים כשנראה לאדם שזהו, הכל תקוע ועצוב ורע, וצפוי לו סבל ויסורים עד כדי אובדן, ברגע אחד קל הכל יכול להתהפך לטובה.

מרדכי היהודי ועם ישראל היו במצב נוראי שגזירת כליה ואובדן מרחפת מעל ראשם, וברגע אחד קטן, בלילה שנדדה שנתו של המלך שם התחיל השינוי, משם באה הישועה לעם ישראל, בהבזק קל התהפכה הגזירה הרעה לגזירה טובה ומיד נתמנה מרדכי למשנה למלך ובוטלו גזרותיו של המן, והופרה כל מחשבתו הרעה שחישב לעשות ביהודים עליו חזרה וכמו שקראנו במגילה, שסופו שתלו אותו ואת בניו על העץ וחילטו את רכושו.

וכל זאת בזכות התפילות של עם ישראל, והתשובה שעשו, כמו שציוותה אסתר על מרדכי "לך כנוס את כל היהודים ואל תאכלו ואל תשתו לילה ויום" וכו', וכך עשו צום ותפילה לקב"ה שיושיע אותם.

בכח התפילה ניתן להפוך ברגע קל גזירה רעה ונוראה חלילה, לגזירה טובה ומוצלחת.

שנזכה לשמוח שמחה פנימית שמחה אמיתית, וששמחת ימי הפורים תלווה כל אחד ואחת מאיתנו כל השנה, ותשרה בקרבנו לעד, ונזכה תמיד לשמחות מתוך בריאות ולב שמח.

שבת שלום ומבורך, פורים שמח!
שניר אלמליח.

כניסת השבת: 17:33
יציאת השבת: 18:30

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*