פארק נקי – זה כן משחק ילדים!

פארק נקי – זה כן משחק ילדים!

לוקחים אחריות על הסביבה  – מחנכים את דור העתיד

כבר שנים רבות שעיריית אשדוד חרטה על דגלה את קידום השמירה על איכות הסביבה ובתוך כך גם על הניקיון  ופועלת רבות בעניין בכל התחומים. כחלק מהאידיאולוגיה החינוכית פותח פרוייקט פיילוט "העלאת מודעות לניקיון בפארק" ברובע ט' שכולו חינוך ושמירה על הירוק והניקיון .

בפרויקט זה, שיצא לדרך בהובלת מנהלת רובע ט' קיבלו לפני כחודשיים, תלמידי בתי הספר : אולפנא, אשכול, דביר וטללי ברכה  אחריות לסיוע ושמירה על תחזוקת הניקיון בחלק מהפארק  המרכזי ברובע ט' הצמוד לבית ספרם, כאשר הם יוצאים אליו במהלך השבוע, אוספים ניירות ושאריות עטיפות למיניהן, חטיפים ומוצרי פלסטיק שהושארו בפארק על ידי באי הפארק ועל הדרך לומדים על חשיבות השמירה על הניקיון, כמה קשה עובדים פועלי הניקיון וכמה משאבים נדרשים כדי לקבל את הפארק נקי בכל בוקר.

בנוסף לכל היתרונות האלה, תחושת האחריות שמגיעה עם הטיפול בפארק, לדעת כל הגורמים הלוקחים חלק בפרויקט, תמנע את ההשחתה ותביא את הילדים והנוער להיות שומרי הפארק גם לאחר סיום יום הלימודים.

אין ספק כי לפרויקט יתרונות רבים, אך אל נשכח כי כל זה הגיע מתוך המציאות, שלאחרונה, התרבו משמעותית ההשחתה של ציוד ומתקני משחקים ברחבי העיר ,שגם העובדה כי הפארקים מצולמים לא הרתיעה אותם.

(ראו דוגמת המגלשות בפארק הכחול ברובע יב' שנצבעו  בגרפיטי או דוגמא נוספת, ממש לאחרונה, בפארק אשדוד ים, הושחתו ספסלים חדשים)

אז בואו ניקח דוגמה ונשמור על הסביבה, על הפארקים ועל המתקנים

כי הם שלנו ובשבילנו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*