עיצוב דירות יוקרה

עיצוב דירות יוקרה

מהו עיצוב דירות יוקרה? במה הוא נבדל מעיצוב של דירה רגילה? האם השוני הוא רק בתקציב? רחוק מכך. האם השוני נשען רק על שמו של האדריכל או של מעצב הפנים שיכול להיות מוכר יותר או פחות? יש מספר קווים מנחים שיעזרו לעשות סדר בדברים.

עיצוב וסגנון חיים

מעצבים שעוסקים באמת בעיצוב של דירות יוקרה מבינים שלא רק החזון שלהם הוא החשוב. הדבר החשוב הוא להבין את הלך הרוח של בעלי הדירה, להבין את סגנון החיים שלהם ואת עולם המושגים שעל פיו הם חיים ונושמים.

חייב להיות דו שיח פורה בין מעצב לבין לקוח, על מנת שהיוקרה לא רק תיראה אלא גם תורגש היטב על ידי הלקוח וגם תיתפש על ידו כהרמונית באמת. עיצוב של דירה באופן יוקרתי יכול להישען על מוטיבים מן הטבע, ניתן לעצב תוך שימוש במוטיבים כפריים, ליצור מראה אורבני או לבחור סגנון משולב. אך רק אם יש התאמה בין התוצאה לבין נפשו ומהותו של הלקוח – הרי שניתן יהיה לומר שהמעצב הצליח בתפקידו.

עיצוב יוקרתי – אלו המאפיינים

אילו מאפיינים חשובים חייבים להתקיים בכל תהליך עיצובי של דירות יוקרה? יש מספר מאפיינים שנחשבים למקובלים מאוד. למשל:

חלל מרווח – דירת יוקרה מעוצבת תאופיין כמעט תמיד בחלל מרווח מאוד ובתקרות גבוהות ביחס לדירות רגילות. לרוב, המעצב ידאג לשימוש נכון בחלל, כך שכל חדר, ולו הקטן ביותר, ייראה יותר מרווח, עם חלונות גדולים ועם תאורה מודגשת.

אחידות וזהות – דירה שמעוצבת באופן יוקרתי בדרך כלל תשמור על קו אחיד שעוטף את כולה. במה הדברים אמורים? בדירה יוקרתית יהיה החלל כולו הוליסטי, זורם, בעל ממשות העולה על סך החלקים השונים. המטבח ישתלב נכון עם חדר האורחים וזה האחרון ישתלב היטב עם המרפסת המרווחת ועם חלל חדר הרחצה. הדירה תהיה יותר מסך אקלקטי של חדרים ומרכיבים ללא הקשר.

גימור וחומרים – דירות יוקרה מעוצבות נכון, תוך שימת דגש על כל הפרטים, ולו הקטנים ביותר. הגימור, חומרי הגלם, גופי התאורה, החלונות, המשקופים, הדלתות, הנישות – הכל יחובר ויבוצע תוך שימוש בחומרי הגלם המעולים, חלקם בייבוא וחלקם מן המובחר שבתוצרת המקומית.

שילוב מושלם – היבט חשוב בכל דירת יוקרה המעוצבת היטב ניתן לראות בשילוב המושלם שבין אסתטיקה לבין נוחות, בין יופי והרמוניה לבין פרקטיות יום יומית. מטבח יפה ויוקרתי שלא נוח לעבוד בו? אין זו תוצאה רצויה בעיצוב יוקרתי באמת. מדפים שקל לגשת אליהם, מרחקים נוחים בין אזורים, הרמוניה ויזואלית לצד הרגשה ביתית – זוהי השלמות של עיצוב דירות יוקרה כפי שבאמת צריך להתקיים.

בעלי מקצוע מן המובחר – עיצוב יוקרתי "על הנייר" לא יהיה שווה דבר ללא אנשי מקצוע מעולים. מעצבים מן השורה הראשונה יודעים עם מי לעבוד ואת מי להזמין, כדי שתוכנית לעיצוב יוקרתי תצא אל הפועל באופן מדויק וללא פשרות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*