עושה שלום במרומיו / הכתובת על הקיר

עושה שלום  במרומיו / הכתובת על הקיר

הפוליטיקה המקומית לווותה תמיד ביצרים חמים, השפל של האחד תמיד היה הפסגה של האחר, אנשים ניצחו ואנשים הפסידו וטונות של כבוד ושל אגו הונחו, מונחים ויונחו על כף המאזניים. עידן הפייסבוק והרשתות החברתיות העלה את רף האלימות המילולית לדרגות חדשות. אשדוד חוותה במערכת הבחירות האחרונה שיאים של עלבונות אישיים וירידה לרמה נמוכה מים המלח.

לצערי לא מדובר בצד כזה או צד אחר של המפה הפוליטית וכל מחנה שומר לעצמו הרבה זכויות בזוהמה המילולית. היות וכל נושא הרשתות החברתיות עדיין בחיתוליו ולמעט חוק הפורנוגרפיה אין עדיין חוקים, דין או דיין בכל הכאוס האינטרנטי, עדיין לא ניתן להגדיר מהי הוצאת דיבה, מה הגבול ואיפה הקו האדום?

פרשת גינזבורסקי-כנפו בה תבע ממ״ק ראש העיר עו״ד גבי כנפו את פעיל הציבור סער גינזבורסקי בסכומי עתק היא רק דוגמא אחת לאן הדברים עלולים להגיע, לאחר מערכה משפטית ארוכה מחכים הצדדים להחלטת בית המשפט. בימי הפרה-היסטוריה לא יכל איש להגיע לכזו חשיפה תקשורתית בכזו קלות, עידן הפייסבוק הוריד את כל המחסומים והיום, כל מי שבבעלותו סמארטפון הופך לעיתונאי, עורך ומוציא לאור.

reway

לא תמיד בידיעה ממשית מה יהיו התוצאות ומה ההשלכות כותבים אנשים לאנשים, לפעמים הם מכירים אישית ולפעמים לא מכירים כלל, לפעמים זה מקצועי ולפעמים זה אישי, לפעמים זה מעליב ולפעמים זה פוגע, לפעמים זה מפליל, ולפעמים זו הוצאת דיבה וברוב המקרים… זו לשון הרע.

בשבוע האחרון ראינו שיאים חדשים, הבחירות רחוקות אך מפלס הזעם חצה כל קו אדום. כמו תמיד, אין עשן בלי אש, ניתן להבין את הכעס ואת תסכול התושבים, אף אחד לא ציפה לתושבים מחוייכים שעומדים בפקקים ושרים קריוקי במכוניות, היה ברור שיהיו נהגים ממהרים שגם בזמן שיגרה הם בלתי נסבלים ושהפתיל שלהם קצר במיוחד. אך גם להתנגדות, הגשת בג״ץ, החתמת עצומה או אפילו הפגנה יש דרך ויש חוקי התנהגות בסיסיים.

מדהים לראות אנשים מכובדים ביום-יום הופכים מכושפים כשהזרקור הפוליטי נדלק ומאיר אותם, אמירות קשות ומבטי שנאה משתלטים על האווירה, וכמה דקות אחרי שהאורות כבים חוזרים למשפחותיהם מחוייכים וטובי לב.

ולאזרחים כבר נמאס, ראש העיר שולח מכתב חריף למובילת המחאה, היא כמובן עונה לו, הכל גלוי, הכל חשוף ואף אחד מהם לא לוקח פסק זמן להגיד לעצמו שכולם מסתכלים עליהם, בשתיקתם הם מתירים את השיח האלים ונותנים אפילו דוגמא איך עושים זאת הכי טוב שאפשר. תומכי שני הצדדים רוצים לנסות ולמצוא חן בעיני ההנהגה ומשתמשים בשפתם, העצבים חוזרים לכבישים ולפייסבוק וחוזר חלילה.

פרוייקט Reway אולי יעשה נפלאות לעיר אשדוד ואולי לא, מה שכן בטוח, שלפני שכולם מבקשים מ-Waze לחשב עבורנו מסלול מחדש קחו טיים-אאוט ותנו לו דוגמא אישית איך עושים זאת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*