סריקת נגטיבים – האם זה אפשרי?

סריקת נגטיבים – האם זה אפשרי?

כל מי שנולד לפני תחילת שנות האלפיים, מכיר מילה מיוחדת שהדור החדש כלל לא שמע אותה מימיו: נגטיבים. כל מי ששייך לדור הזה, חווה את העידן בו צילום תמונה, הדפסה שלה והיכולת לצפות בה, היו כרוכים בתהליך ארוך שעולה כסף. או אז לא יכולנו לצלם כל סצינה 30 פעם כי זה בחינם, ולא יכולנו לצפות בתמונות בתוך המצלמה, אלא היינו צריכים להדפיס אותן על גבי נייר ולשמור באלבום. אם יש לכם המון תמונות מתקופת הילדות, ייתכן מאוד שחלק מהתמונות הללו התבלו, חלקן נקרעו, חלקן אבדו ואת חלקן אתם פשוט לא זוכרים היכן אחסנתם. מה שבטוח הוא שאת הנגטיבים שמרתם לעצמכם, ואם אתם רוצים להחיות את כל אותן תמונות, סריקת נגטיבים הוא השירות שאתם צריכים.

כיצד מבוצעת סריקת נגטיבים?

סריקת נגטיבים הוא תהליך מקצועי, המבוצע על ידי אנשי מקצוע ובאמצעות מכשור מקצועי. הסריקה מתבצעת במהירות גבוהה וברזולוציה גבוהה, ומטרתה להמיר את הנגטיב לתמונות אותנטיות שבהן ניתן לצפות בגודל סטנדרטי. במידה והתמונה היא באיכות גבוהה, ניתן גם להגדיל אותה, למסגר ולתלות בסלון, בחדר או במשרד. תהליך הסריקה מתחיל בהכנת הנגטיבים לקראת סריקה. תהליך ההכנה כולל סידור של כל הנגטיבים בכיוון הסריקה הנדרש וניקוי שלהם באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים, שיבטיחו צבעים חיים, היעדר גרגרי אבק שיפגעו באיכות הסריקה והשגת איכות תמונה סופית גבוהה ככל שניתן.

המרת נגטיבים לקבצי תמונה דיגיטליים

בהמשך הדרך, מוזנים הנגטיבים בצורה מסודרת אל מכונת סריקת נגטיבים ייעודית. המכונה מבצעת פענוח של התמונה המופיעה על גבי הנגטיב, מבצעת המרה של הצבעים והמרת תמונת ראי (כל מי שראה נגטיב בימיו יודע שהתמונות בו מופיעות במצב של תמונת ראי), הגדלת התמונה לגודל סטנדרטי ושמירת התמונה כקובץ דיגיטלי על גבי מחשב. בתום הסריקה, מבוצעת שמירה מרוכזת של כל הקבצים על גבי אחסון נייד או דיסק, והנגטיבים עצמם מאוחסנים במיכל אחסון מוגן מלחות ואבק.

שיתוף ההיסטוריה שלכם עם דורות רבים קדימה

כשהתהליך יסתיים, תקבלו את כל הנגטיבים בחזרה אליכם כשהם במצב טוב יותר משהיו אי פעם, ובנוסף תקבלו גם דיסק צרוב או אחסון נייד עם כל הקבצים הדיגיטליים שנוצרו בתהליך. את הקבצים כדאי מאוד לשכפל ולגבות על גבי מספר התקני אחסון דיגיטליים, ולהבטיח שיישמרו לעוד דורות רבים קדימה. אם חשוב לכם לשמור על העבר שלכם, להחיות אותו ולשתף אותו עם קרוביכם, סריקת נגטיבים הוא בדיוק השירות שאתם צריכים.

למידה נוסף לחצו על הלינק: http://www.memoriz.co.il/%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%A9%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%95%D7%AA/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*