סוגי חניונים בישראל

סוגי חניונים בישראל

אין ספק כי חניונים הפזורים באזורים השונים בערים הגדולות הן בעולם והן בישראל מהווים פתרון חניה מצוין, אשר פעמים רבות חוסך לנו זמן בחיפוש אחר חניה הקרובה לאזור בו אנו רוצים לחנות.

בישראל ישנם כמה סוגים פופולאריים של חניונים, כאשר חלקם ממוקמים באזורים של מרכזים מסחריים או קניונים, אחרים ליד מבנים ציבוריים חשובים בהם דרושה נגישות גבוהה כמו בנקים, סופרים, קופות חולים, סניפי דואר, בתי קולנוע ועוד וישנם גם חניונים שממוקמים בנקודות שונות בעיר בהן תושבי אותה עיר יכולים גם הם ליהנות מפתרון חניה נוח ליד ביתם. חניונים אלו נפוצים בעיקר בעיר תל אביב.

סוגי חניונים – יתרונות וחסרונות

חניון פתוח – למעשה, מדובר בסוג של רחבת חניה גדולה או קטנה הממוקמת באופן פתוח, ללא גג, תחת כיפת השמיים. החיסרון של אותם אזורי חניה בא לידי ביטוי כאשר מזג האוויר בחוץ קיצוני – חורף וקיץ, שכן בעונת הקיץ הרכב נוטה להתחמם מאוד ובעונת החורף אנו עלולים להירטב בקלות בשעה שאנו יוצאים ונכנסים לרכב. היתרון בחניה זו הוא בכך שפעמים רבות אנו יכולים לחנות בה בחינם או לחלופין לשלם מחיר עלות סמלי.

חניון מקורה – בשונה מהחניון הפתוח, חניון מקורה הינו חניון סגור ולכן אין כאן בעיה של מזג אוויר והרבה יותר נעים לחזור לרכב. החניה בחניונים מהסוג הזה לרוב תהיה יקרה יותר (לעתים תתומחר לפי שעה) וזה כמובן החיסרון.

טיפים חשובים

אלו הם שני החניונים הנפוצים ביותר, כאשר קיימים סוגים נוספים אשר תופסים תאוצה בשנים האחרונות, כמו למשל החניון האלקטרוני שאינו דורש נוכחות של כרטיסן הגובה את הכסף. בחניון אלקטרוני, המכונה יודעת לזהות באופן אוטומטי רכבים הנכנסים ויוצאים מהחניון וגם יודעת לזהות מתי אותו נהג שילם ולכן השער של החניון נפתח אוטומטית לאחר התשלום ועם היציאה של אותו רכב מהחניון. טרם אתם נכנסים לחניון ספיציפי בפעם הראשונה, מומלץ לבדוק את עלויות החניה בו, בכדי למנוע מצב של הפתעה ביציאה. בנוסף, כדאי לבחון את שעות הפתיחה והסגירה של החניון שכן קיימים חניונים אשר נסגרים בשעות שהן פחות קונבנציונליות. במידה ואתם יודעים כי אתם עומדים להתעכב ולחזור לרכב רק בשעות הקטנות של הלילה, יש לחנות את הרכב שלכם בחניון הפועל 24 שעות ביממה עם עדיפות לתשלום חד פעמי – חניונים מסוג זה פזורים ברחבי הערים הגדולות כמו תל אביב, חיפה, באר שבע, אשדוד וכדומה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*